Excursie Chrissi Eiland

• Patricia

In september ga ik weer 11 dagen naar Kreta (Chersonissos).

Vanuit daar willen we ook nog wel wat dingetjes zien.

We zijn in ieder geval van plan een auto te huren.

In 2005 zijn we voor het eerst op Kreta geweest, hadden toen via Jiba geboekt, en ik kan mij herinneren dat er toen mogelijkheid was een excursie naar Chrissi te doen.

Alleen kan ik dat nu dus nergens meer vinden!

Zijn er hier mensen die weten of er in Chersonissos bureau's zitten die excursies naar Chrissi doen? En hoeveel dit ongeveer kost?

Of is het beter om (als we de huurauto hebben) naar Ierapetra te rijden en vanuit daar alleen de boottocht te doen? En weet iemand dat ook hoelaat die bootjes vertrekken en hoeveel zo'n retourtochtje kost vanuit Ierapetra?

• Diana

Vanuit Ierapetra is het goed te doen. Een ticket kosten 2 jaar geleden 20 euro.

De boot gaat rond half 11, maar geloof dat er ook nog een paar later gaan.

Het is er wel een stuk drukker geworden, ook met boten.

Hoewel het in september zeker zal meevallen.

In elk geval veel plezier en natuurlijk snorkelset meenemen.

Het is denk ik ook te boeken ter plaatse in Chersonissos.

Groetjes Diana

• Pat

Je kan inderdaad best alleen gaan, zeker als je een auto ter beschikking hebt.

De boot gaat om 10.30 uur, en vorig jaar ging er ook één omstreeks 11.30 uur. Prijzen liggen hedendaags rond de 25.00 Euro.

Fijne vakantie op Kreta.

Pat

Kreta.

• Wil

Het is wel alleen maar een oversteek,geen excursie.

• Henkjan

Hallo Patricia,

Het is inderdaad maar een oversteek.

Je wordt er gedumpt bij een taverna met behoorlijk dure prijzen en je kunt voor 7,50 euro p.p een ligbed huren.

11.00 uur vertrek en om 16.00 uur weer terug.

En dat voor 25 euro p.p.

Maar je kunt natuurlijk het eilandje verkennen, echt een goudgeel zandstrand met een cederbos als schaduw.

Wil je geen gebruik maken van de ligbedden neem dan een parasol mee.

Veel plezier.

• Wil

Wat me opviel was dat de mensen vanaf de boot allemaal als een kudde schapen dezelfde kant opliepen om ergens op een kluitje op een strand te gaan liggen . Tip : Loop precies de andere kant op want er is plek genoeg om wat meer rust te vinden.

• Harry

Alle mensen lopen vanaf de steiger rechtsaf.

Als je linksaf het brede pad volgt, kom je bij stille strandjes en ook voorbij het “huis” waar de man woont, die helpt met het aanleggen van de boot.

Als de hele meute terukomt en richting boot gaat, klapt men het deksel open van en bootje, dat precies in de loop naar de boot ligt, en jawel: de spiegeltjes en de kraaltjes !!!!