Auto huren - Tips

• Xander

Nou, het doet me deugt.

Mijn lokale verhuurder heeft/doet dat allemaal.

Nu wist ik al wel dat hij schades perfect regelt. Niet zeuren en gewoon meteen een andere auto ter beschikking stellen.

Vorige week nog gehad, een lekke band. Ik kreeg meteen een andere auto, en de volgende ochtend kreeg ik mijn ‘eigen’ auto weer terug (omdat ik die net vol had getankt).

En dat voor een prijs die ik nergens anders krijg. Ik vraag af en toe wel bij anderen offertes aan om te kunnen vergelijken, maar mijn mannetje is altiijd de goedkoopste. Een keertje niet, maar toen heb ik hem met die andere offerte geconfronteerd en toen ging hij daar meteen onder zitten.

Je moet ze wel scherp houden hè (en zelf ook scherp blijven natuurlijk) :-)

Moet er wel bij zeggen dat ik al zeker 15 jaar klant bij hem ben, en ieder jaar plm 10 weken bij hem huur.

• arthur

Dat heb ik bij in Agios Nikolaos ook bij je weet wel, daar huur ik al 20 jaar met volle tevredenheid. Maar je weet dat ook er 3 doorslagen zijn en op de eerste de gegevens van de huurder staan met de normale huurprijs en op de doorslagen de helft vanwege de belasting zo kun je dus ook vol verzekerd zijn en toch een mooie prijs krijgen, de prijzen van Erik zijn overtrokken voor dat geld koop ik (bijna) een auto op Kreta.

grz Arthur

• Erik

@Arthur : Een tweedehandsje onder de 2000 euro vind je op kreta praktisch niet.

Nog even dit: als je vandaag 13/05 een Griekse krant koopt lees je op de voorpagina en pagina 3 dat de complete directie van een groot autoverhuur bedrijf is opgepakt - en vastgezet in de cel in afwachting van rechtzaak - wegens fraude met kentekenplaten … het gehele wagenpark was voorzien van valse kentekens. De naam van het bedrijf wordt niet genoemd.

• Erik

* het niet genoemde bedrijf is gevestigd in Hersonissos.

Zag gisteren in Stalis autoverhuurders spontaan nummerplaten verwisselen bij reeds verhuurde auto's. Kreeg eveneens berichten over viertal bedrijven in Malia waar met met spoed de originele kentekenplaten aan het plaatsen was i.p.v. andere kentekennummers. Dit gebeurde gisteravond nadat eerdergenoemd nieuws was via de media was uitgelekt … Ook zoiets opgevallen?

• Gradus

Hmm , nu word het een hele puzzel om nog een betrouwbaar verhuurbedrijf te vinden. Misschien moet ik maar gewoon gaan fietsen :-)

• Xander

Ik heb met mijn verhuurder de afspraak dat ik het mondeling afgesproken bedrag altijd contant betaal, en dat ik niet zeur over het bedrag dat op het contract staat (want dat is natuurlijk véél lager).

Maakt mij allemaal niets uit.

Het enige wat telt is dat ik een goede en volledig verzekerde auto krijg voor een goede prijs.

Voor de zekerheid laat ik na afloop van de huur altijd het contract in de auto liggen. Zo heeft hij de mogelijkheid alle 3 de kopietjes alsnog weg te gooien (dan heeft hij ineens helemaal geen auto verhuurd) of een en ander alsnog aan te passen ….

Het gebeurt nogal eens dat ik extra veel grote spullen bij me heb op de heenreis om daar achter te laten. Dat past niet in het autootje met ons er nog bij. Dan zet hij gratis en voor niets een busje oid voor me klaar op het vliegveld, en die ruil ik dan later om voor mijn ‘eigen’ autootje.

En een keer moest hij een mannetje op het vliegveld hebben om een auto terug te halen terwijl hij wist dat ik er iemand ging afhalen. Dan neem ik dat mannetje gewoon voor hem mee, scheelt hem weer een hulpje met een extra auto op pad sturen.

Ik mats hem, hij matst mij.

Zo werkt dat !

• arthur

Ik wel, even zoeken, opknappen en rijden, maar je prijzen blijven te hoog

• Wil

Past zo' n mannetje in het dashbord kastje ?

• Xander

Nee, maar wel op het imperial !

• GvE

Die met 'n grote mond……..wel op de trekhaak :D