mirthios

• Christel

Hallo,

Ik wou graag weten of er iemand sávonds laat naar het zuiden van Kreta is gereden.

Wij landen pas 22.00 uur en moeten dan nog naar Mirthios of te wel Plakias in het zuiden van Kreta.

Weet ook iemand , hoelang je daar over doet.

Groetjes Christel

• John Dekker

Als je met een bus vanaf Heraklion airport gaat schat ik toch zo'n 1,5 uur. en dan moet hij onderweg geen andere mensen hoeven droppen, want dan kan de tijd heel hard oplopen.

• Christel

Hoi John

Wij hebben een auto gehuurd en moeten dus zelf onze weg zoeken naar Plakias

• tineke

Vanuit Heraklion is het bijna 2 uur rijden naar Mirthios. Het eerste deel gaat over de newroad, een ruime 2 c.q 4 baansweg, die goed bereidbaar is. Bij rethymnon neem je de afslag naar Spili en rij je de bergen in. Een hele mooie, stik donkere, route volgt. Het is echter lastig deze in t donker te rijden als je er nog nooit geweest bent.

De afslag naar Mirthios/Plakias staat niet echt goed aangegeven, wij misten die de eerste keer ( en dat was overdag) ook bijna. Daarna krijg je nog een mooie weg door de kloof.

Al je om 22.00 landt, heb je rond 23.00 je koffers. Ik zou een taxi naar Mirthios/Plakias nemen ( ongeveer € 60). De accomodatie waar je naar toe gaat wil die denk ik wel voor je regelen. Of kijk even op de website van bijv auto motorplakias

Veel succes!

• Xander

De New road naar Rethymnon is in het donker prima te rijden.

De weg naar Spili en verder ook. De weg na de afslag richting Plakias en Mirthios eveneens.

Gewoon kwestie van rustig rijden en opletten, maar dat moet je op een provinciale weg in NL ook. Niets aan de hand dus.

,Alleen, kennelijk is de afslag niet duidelijk aangegeven. Misschien heb je een navigatieapparaatje met de Europakaart er op die je mee kan nemen ?

Dan is dat probleempje ook uit de wereld.

Als je een goede kaart van Kreta hebt kan je daarop ook aflezen hoeveel km na bijvoorbeeld Spili en/of hoeveel dorpjes na Spili die afslag moet zitten. Moet toch ook lukken ?

Check anders even Google earth, dan weet je ongeveer hoe het er bij die afslag uit moet zien.

Ik schat in dat je 2 tot 2,5 uur onderweg zal zijn.

• Harry

Lange dag, ruim 3 uur in het vliegtuig, koffer ophalen, auto ophalen………

Wees wijs en neem een hotel vlak bij de luchthaven en rij, uitgerust en wel, de volgende dag (bij daglicht) op je gemak naar je vakantie bestemming !!!

• lucy

Het is idd een stuk rijden, maar vlgs mij goed te doen als je redelijk wat rij-ervaring hebt. Plakias staat zelfs 2 keer in het zuiden aangegeven zagen wij in '07, dus als je de 1e afslag mist, kun je de 2e nemen en anders passeer je wel wat dorpjes waar je evt. vragen kunt, toch?!

Als je twijfelt taxi of hotelletje in Heraklion nemen!

Succes

• kees b

Ik heb het vorig jaar nog gedaan alleen mijn vliegtuig landen om 23.00 uur 24.00 uur hadden wij onze koffers toen nog de auto halen en was om 3.30 uur op plaats van bestemming Hotel Kalypso in Plakias ja het was wel te doen we reden in convooi van 4 auto's dit jaar moet ik het alleen doen !!!

• Dimitraki

Ik zou lekker in Heraklion een hotelletje zoeken en de volgende dag fris uitgeslapen verder rijden. Zie je meteen iets van het prachtige landschap !

groeten.

Dimitraki

• Wil

Als je nog een dikke twee uur wil rijden is het geen probleem. Het is een goede weg, soms donker, maar daarvoor heb je lampen op je auto.