Crises

• Xander

@ Wil

Heb je het dan over boekingen in het algemeen, of boekingen specifiek voor Griekenland / Kreta ?

Hier merken ze in ieder geval niets van een stijging. Alleen maar van een scherpe daling !

Er zijn zelfs hotels hier die geen zaken meer met reisbureaus willen doen omdat ze helemaal worden uitgekleed door die reisorganisaties. Er is geen droog brood meer te verdienen.

Ze zeggen: we kunnen beter 10 kamers zelf direct verhuren aan gasten dan een hotel helemaal vol met gasten van reisorganisaties.

Met die 10 eigen boekingen verdienen ze dan meer.

• arzubel

Ik heb ergens gelezen dat ze voor hun pensionkamers maar 4 of 5 euro krijgen-is dat nu per persoon ?-dat weet ik niet- van de touroperators.

Prijzen van grotere hotels ken ik niet.

• lucy

in de krant las ik van de week dat met name de verre reizen boekingen veel minder zijn, maar dat Griekenland, Turkije en Spanje wel goed geboekt worden!

• Dennis

Mijn partner komt vaak op het vliegveld van Heraklion en tegen haar is gezegd dat mei in vergelijking met vorig jaar veel drukker zal worden qua aankomsten en vertrekken. Dus met die crisis zal het wel meevallen.

• Wil

Dit ging over het totaal aantal boekingen.