Hallo Allen,
Hoe verwerkt Kreta de crises, zijn er minder boekingen?
Was het rustig tijdens de meivantie?
Wij gaan in juni en dat was voriog jaar al erg rustig.
Ben benieuwd hoe het dit jaar is.
Groeten,
Henkjan
Geen idee hoe ze hiermee omgaan. Lijdzaam toekijken? Waar ik altijd naar toe ga, merken ze weinig van de crisis, ze zit al het hele seizoen zo goed als vol:D.
Ik denk dat de supermarkten en restaurants e.d. het wel zullen merken. Ik vraag me trouwens af of het allemaal zo dramatisch is, want zolang je werk hebt, merk je weinig van de crisis, tenminste ik niet.
ik ga in juni en september naar makrigialos. daar is alles kleinschalig. er staat één groot hotel, wellicht dat ze daar wel iets merken van de crisis. het appartementencomplexje (4 tweekamerappartementen en 4 kamers) kan alleen rechtstreeks worden geboekt en de meeste gasten komen ieder jaar terug. dat scheelt natuurlijk. makrigialos ligt in het zuid-oosten en is niet zo massaal als in het noorden.
wat ik uit de boekingen heb begrepen is er 40 % minder geboekt dan vorig jaar,dat wordt niet makkelijk voor de middenstand en hotels.Jaarlijks bezoeken 3 miljoen vakantiegangers Kreta,2 milj.per vliegtuig,1 milj.per boot.Nu zijn de Kretenzers wel overlevers,ze helpen elkaar waar het kan.maar toch 60 % inkomsten is van het toerisme.We moeten het allemaal maar afwachten,als de zomer slecht wordt in NL krijg je nog lastminute reizen,men wil toch van de zon genieten.
Volgens het bedrijf waar ik altijd een auto boek is het een stuk rustiger en hij verwacht ongeveer 30 % minder business.
Ik was twee weken geleden voor mijn werk in een hotel in Elounda, dat nog niet open was , waar de manager zei dat ze niet veel minder gasten verwachten, maar weet dat vooral aan de organisatie waar ze lid van zijn.
Hij verwachte een daling van ongeveer 25% voor de deiverse hotels en wist te vertellen dat een groot nieuw hotel in Vathi pas een jaar later opengaat vanwege de ‘crisis’.
daarentegen was het rent a room hotel in ons dorp al vol met pasen en de eigenaresse zei dat ze ook al volgeboekt zat voor augustus.
Zij zit in de onderste prijsklasse en werkt niet met toeroperators en de eerder genoemde hotels zijn in het absolute top segment van prijzen.
Hallo John,
Wij gaan naar een klein rustig plaatsje Tertsa dat ligt dicht bij Mirtos en ongeveer 22 km van Ierapetra.
We zijn daar vaker geweest in juni en het was nooit echt druk.
Ben benieuwd voor dit jaar.John schreef:
>
> hallo Connie,
>
> mag ik vragen waar jij naar toe gaat heb net iemand gesproken
> het is echt stil.
>
> Gr John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?