Dat had je heel goed gezien Marinda pure lol, en dat ik dit soort reacties krijg van een bepaalde groep! vaak zonder naam of e-mail verraad niet mijn karakter maar dat van hun zelf.
Fijne dag verder
hallo ik heb echt moeten lachen vind het wel komisch dat ze er zo op afgeven het is toch zo blyf a u b zo doorschryven nu ik heb 9 jaar in athene gewoond ben toen naar kreta geweest hi hi niemand had toen ooit van holland gehoord het schynt dat myn moeder 500 mannen uit een dorp vlak by xania het leven heeft gered in de oorlog ik sta nog in een grieks boek op de foto heb toen 2 jaar in duitsland gewoond en 19 in de u s a nu ben ik terug eigenlyk geluk want als je mediche hulp moet hebben dan geef toch maar nederland maar griekenland en kreta is voor my thuis toppie om zo te schryven geretismous wies
Goeiendag zeg, ik vond em eigenlijk ook wel grappig.Kon het uiteraard natuurlijk niet nalaten om er op te wijzen dat we het financieel toch wel beter hebben .Ook na die wurgbelastingen.Ik dacht…ik zweng effe een kleine discussie aan.Weer lang geleden.
Moehhh wat een heftigheid weer!
Ok nou ikke weer.Ik zweer op het leven van mijn 4 kinderen dat de gezondheidszorg in Griekenland , en zeker in kreta vele malen beter is dan hier in Nederland.
Als mijn kinderen ziek waren dan ging je naar het kendro igias.Iedere paar dorpen heeft zo`n centraal punt.Je kwam dan meteen bij de kinderarts.
Niet dus hier uren aan de telefoon tot je met gratie gods in 10 minuten je verhaal mag doen en moet vechten om een plekje op de wachtlijst van ettelijke maanden tot je eens doorgestuurd wordt.De artsen zijn in Griekenland zeer deskundig.
Ik zal je een voorbeeld geven…ik kom weer terug naar Nederland.Ik had tandsteen.Ga naar de tandarts en vraag of mijn tandsteen weggelaserd kan worden.
Tandarts kijkt me met grote ogen aan.''Weggelaserd?!'' Ja dat deed mijn tandarts in Griekenland. ‘' Hehe …Griekenland…’' hoont hij.''Onzin dat bestaat niet''.
2 jaar later op het NOS journaal..Voor de eerste maal in Nederland is een gebitsbehandeling gegeven met lasertechniek.
Ook op het gebied van psychiatrie moet je echt niet in Nederland zijn.Middeleeuws hier! Anders kun je het niet beschrijven!Wil je hoogstaand behandeld willen worden of uberhaupt behandeld zul je toch wel naar belgie moeten gaan vrees ik.
ik heb een kleinkind van 3.heeft om de paar weken benauwdheid en koorts.We worden van het kastje naar de muur gestuurd en niemand heeft ook maar de opvatting van…zullen we dit is gaan onderzoeken?/ Welnee, hij groeit er wel overheen.En iedere maand is mijn dochter wel in het ziekenhuis omdat ze met spoed haar zoontje moet laten behandelen die geen adem meer heeft.
Ik zal blij zijn als we met hem in de zomertijd veilig in Kreta zijn.
de verzorging in de ziekenhuizen is belabberd in Griekenland.Verpleegkundigen hebben daar te weinig functie.En de Griekse aard van..ik doe waar ik zin in heb…en waar hier wel wat lacherig over gedaan wordt is daar de oorzaak van.
Geen autogordels willen dragen…toch blijven roken in openbare gelegenheden , met een halve fles raki achter de kiezen toch de weg op want….ik ben Griek en ik doe wat ik wil,wie schrijft mij de wet voor..zorgt er ook voor dat ze de ziekenhuisregelementen aan hun laars lappen.de een noemt het eigenwijs,ik noem het zwaar asociaal.
Niet meer dan twee mensen aan het bed? Gewoon met de hele familie met neven,nichten,ooms en tantes toch rond dat bed….uiteraard.
Ze steken toch gewoon een peuk op..ook op de kamers hoor! En de hele familie naar het toilet op de patientenkamer.
Dat is wel schrijnend. Maar de behandeling? Nergens beter dan daar.
ik zit niet echt te wachten op oud worden hier.In het verpleeghuis .Of bejaardenhuis.heb al met mijn kinderen afgesproken..Mocht ik beginnen met kwijlen en mijn zoons met ‘'mijnheer’' aan gaan spreken..doe me een lol en geef zo`n lekkere zuigtablet waarmee ik sluimerend naar het Walhalla ga.Gelukkig zijn mijn kids het daar roerend mee eens.Wilden dit al notarieel gaan vastleggen saampjes nu ik nog over enige helderheid beschik.
Zo.
Daarom ga ik niet op Kreta wonen als ik met prepensioen ga maar verdeel de tijd tussen Griekenland en L1imburg. En denk er wel aan dat de meeste terug komen naar Nederland als ze oud en gebrekkig worden omdat er dan niemand voor hun zorgt zoals de Grieken dat onderling doen.
grz uit tropisch zuid L1mburg
Arthur
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?