rookvrij

• gert van woerden

een kretenzer laat zich niet de wet voorschrijven,dus waarom een helm op,gordels dragen,niet telefoneren achter het stuur,kinderen op schoot voorin de auto,bekeuringen betalen?vrijheid blijheid!

• Xander

En zo is het precies.

Bovendien, de politieagent rookt zelf ook overal. En dan bedoel ik de lokale politie. Die gaan echt hun vriendjes niet bekeuren.

• Henk

Nog een leuk voorbeeld;

Ik zit samen met m'n vrouw lekker op het terras, in het zonnetje bij een eettentje, midden in het centrum. Komt daar de hele lokale hermandad aangereden om te gaan eten.

De heren zetten alle voertuigen recht onder het stopverbod, half op de stoep en blokkeert daarmee de halve straat. Vervolgens rijdt half Kreta langs en steekt de hand omhoog- want iedereen heeft wel een vriend bij de politie- waarbij het volgende opvalt;

Geen van de passanten draagt een gordel in de auto of helm op de motor. Bijna alle passanten waren aan het bellen tijdens het rijden. De heren politie zwaaien vrolijk terug en gaan over tot de orde van de dag.

Onze lokale "wijkagent' rijdt hier op een hele oude BMW motor en draagt daarbij al jaren geen helm.

Het zal mij allemaal klontjes zijn.

My two cents

• connie

hoop in ieder geval dat je op het vliegveld na de controle nog mag roken.

• Natassa

Jammer voor je Connie, helaas, is al sinds augustus 2008 verboden!

• connie

he er was toch altijd een rookzone? kan je nu na de controle nergens meer roken??

• Martine Prest

De laatste keer (eind oktober 2008) was er na de controle nog steeds een kleine zone waar je mocht roken. Staat goed aangegeven met bordjes. Er wordt dus nog steeds gerookt na de controle.

• connie

pffffffffffff gelukkig, nou ja anders was ik tot het laatste moment buiten gebleven, maar even goed prettig om te horen.

• Bart

Nou Martine…, eigenlijk niet meer. De bordjes ‘smoking area’ tegenover het barretje in de vertrekhal, is op dit moment aangepast in ‘no smoking area’. Alle asbakken zijn verwijderd! Dus als roker: zo lang mogelijk buiten blijven, en wachten op de ‘final call’

• tom

In Franrijk heeft na korte tijd ook iedereen zich aan het rookverbod in de horeca gehouden en Fransen zijn nou ook niet bepaald ‘abiding citizens’.

Ik verwacht (hoop) dat men zich er in Griekenland ook aan houdt.

Met een beetje geluk zie ik mijn buurman, die nu 3 pakjes per dag rookt , dan wat langer leven. En hopelijk niet meer constant ziek zoals nu.