Preveli strand

• Maria

Weet iemand of het Preveli strand met de auto te bereiken is?

• Harry

Als je durft te rijden, kom je uiteindelijk op ca 200-300 meter van het strand !!

• Maria

Je bedoelt dat de weg niet al te best is neem ik aan? Geen probleem we zijn wel

wat gewend. Staat het een beetje aangegeven met borden?

• Wil

Kijk eens op http://maps.google.nl/maps,tik je vertrekpunt in en dan “ to preveli beach” . Als je dan helemaal inzoomt op de route zie je al dat het reuze meevalt.

Het is wel een flinke afdaling te voet vanaf de parkeerplaats.

Je kunt ook met de boot vanuit Plakias

• Harry

Als je vanaf Asomatos richting Preveli rijdt, krijg je op enig moment, verscholen achter de bomen, aan je linkerhand een zeer oude boogbrug.

Enkele meters na deze brug ga je links af en over de brug rechts.

Volg deze weg langs de Megalopotamos rivier enkle honderden meters over het asfalt: dan gaat de weg over in zand/grind.

Rijd deze helemaal uit en je parkeert bij een taverna, rechts van je en loop vóór die taverne langs en volg het rotspad naar Preveli strand.

Je hoeft dan niet de steile trappen af (en weer op) en ook niet met het gele bootje vanuit Plakias.

Succes !!

• Maria

Bedankt!

• Carin

Stel ik wil te voet naar het strand, door de kloof dus, waar moet ik dan beginnen?

• Wil

Ik weet niet of dat wel gaat. Ik ben eens vanaf het strand stroomopwaarts gelopen maar al na een kort stuk werd het me te moeilijk om verder te gaan : het water is op plaatsen best diep en de rotsblokken erg groot.

• Gradus

Hoe de plaats heet waar het begint weet ik niet, maar de kourtaliotiko kloof word wel als excursie gedaan. Ik heb hem ook gedaan en het is een hele belevenis.

• Wil

Gaat die excursie helemaal tot aan het strand ?