waar blijven jullie

• jaap

21/04/09 Alg.nieuws: Toerisme Griekenland zakt in

Athene - Het toerisme in Griekenland loopt hard terug. De afgelopen Paasdagen zaten de hotels de helft minder vol dan het jaar ervoor. Vooral op de eilandengroep de Cycladen was het stil. Daar lag de bezettingsgraad op maar tien procent.

Ook op Kreta bleven de toeristen massaal weg. Veel hotels waren uit voorzorg al dichtgebleven en de zaken die hun deuren wel geopend hadden, waren voor maar zestig procent bezet. De Griekse hoteliersvereniging spreekt van de slechtse Paasdagen in jaren.

In Griekenland zijn zo'n 800.000 mensen afhankelijk van het toerisme. De hotelbranche denkt dat dit jaar zeker 50.000 mensen hun werk in de toeristensector zullen kwijtraken

• Arthur

Stel deze vraag aan de wurgoperators die de mensen jaar op jaar de nek omdraaien met hun contracten en ook aan de grieken die dachten er komt geen eind aan onze euro's en ze bleven maar bouwen en tel daarbij op de economie dan is het kringetje rond.

• ben

Even geduld, we komen op 31 juli en blijven tot 21 aug. Ik wil wel langer blijven of eerder komen, maar ja……mijn baas is het er niet mee eens ):

• connie

ga dit jaar twee keer, dus ik doe mijn best en mijn geld gaat niet op aan touroperator maar direct naar de eigenaresse:D

• tineke

Ook wij komen 5 weken en dragen bij aan de economie door ook te werken op Kreta !

Dus aan ons zal het ook niet liggen, net als bijvoorbeeld aan de meeste forum leden.

Maar niet alleen op Kreta (griekenland) is het teruglopen van de boekingen een probleem. Wij waren in jan. op de Canarische Eilanden en daar speelt het zelfde probleem. Bijna alle restaurants waren leeg 'savonds! En er staat super veel te koop.

In ons land zijn de campingbazen juist gelukkig; veel campings zijn voor komende zomer al helemaal volgeboekt.

En afgelopen weekend kon je in Parijs over de hoofden lopen.Zo druk was het er.

Mensen kiezen voor een (auto) vakantie dichterbij i.p.v een dure vliegvakantie.

• Xander

Met de auto naar Kreta gaan is duurder dan met het vliegtuig :-)

Aan ons ligt het niet, over 2 dagen zijn we ‘er’ weer.

• mathijs

wij komen ook nog.

Ook kunnen de grieken het zelf een beetje zelf oplossen.

i.p.v. 7 dagen werken 5 dagen werken en 2 dagen vrij.

De griekse overheid is bezig met een plan om in de winterperiode de eilanden schoon te gaan maken voor ieder seizoen.

Kun je daar alle werklozen voor gebruiken.

• Gert en Marjanne

Wij komen zeker van af 1 juni weer heerlijk 3 weken voor het zesde jaar het blijf geweldig en super heerlijk om op krerta te zijn en geweldige mensen die nog weten hoe ze gasten moetten behandelen daar kunnen ze bij ons nog veel van leren wij zijn weer aan het aftellen.

Als iemand nog goede sides weet over koop huisjes of app.menten laat mij dat eens weten.

• John Dekker

Misschien is die recessie voor Griekenland / Kreta helemaal niet zo’n ramp. De laatste jaren werd het eiland overspoelt door Russen, zij namen veelal de meeste Griekse bontwinkels over op het eiland en verscheidene hotels zijn ook al in Russische handen gekomen. Dit ritueel ben ik ook tegen gekomen tijdens mijn duikvakanties in Egypte, daar is onderhand de helft van alle hotels al in Russische handen. Dus laten wij hopen dat als het toerisme terug loop dit jaar, de russen misschien thuisblijven en het de echte Griekse sfeer blijft behouden.

• Gradus

Helemaal mee eens. Ik heb zelden zulk onbeschoft volk gezien als de russen. Sorrie dat ik het zeg