Hallo
Is het te doen om met een gewone auto in de buurt van balos beach te komen?
Groetjes Martien
Ja Martien het is te doen, alleen het is verder dan je in eerste instantie denkt en kom je op de parkeerplaats aldaar aan dan moet je nog een heel eind naar beneden lopen voor je er bent. Alles bij elkaar 1,5 uur ongeveer, misschien meer want het hangt af van de auto en jou conditie.
De weg is te rijden maar niet prettig vanwege de losse stenen. Als je te voet weer omhoog moet na het strand bezoek dan ben je aardig bekaf hoor, Als je toch gaat, neem dan een 4 wheeldrive en geen auto met een lager chassis van wege schade!!!
Arthur heeft idd gelijk, lekker relaxed de boot pakken. Zorg dat je de vroegste boot hebt want Balos is enorm druk door alle dagjesmensen.
Er is een strandbar enz. aanwezig dus je hoeft niet persé eten of drinken mee te nemen.
p.s. in drukke tijden is het met de auto af te raden omdat de weg op sommige plaatsen smal en slecht is en er rijden soms idioten!
ja hoor, wij hebben hem 2 jaar geleden per fiat panda afgelegd, prachtige route, wel allemaal stenen, keien, je rijdt dus stapvoets. Kwamen allemaal geiten tegen en op het grote parkeerterrein nog meer geiten, grappig. Idd lange en warme wandeling naar beneden en daarna weer omhoog.
Wij gaan aankomende zomer ook zeker per boot er naar toe, prachtig, waren er toen net te laat helaas!
Martin als je het met 'n huurauto gaat ondernemen laat je dan goed informeren bij verhuurder of je met de auto op onverharde wegen mag komen,en of onderkant van auto en banden verzekerd zijn……..je weet maar nooit….
Ja het is te doen met personenwagen.
…….. heb makkelijk praten want ik zat niet achter het stuur.;-)
Maar Harry heeft de rit vauit Kaliviani, het laatste dorp in het noordwesten van Kreta zo'n 6km over de steenslagweg naar Balos Beach met de nodige stuurmanskunst en stapvoets gereden in eerste/tweede versnelling.
Je komt idd nog al wat kuilen en stenen tegen onderweg die je maar beter kunt ontwijken.
De uitzichten zijn prachtig!
Toen wij de rit daarheen maakten(september2007))was het erg rustig onderweg.
Er stond die dag een behoorlijke wind, en ook zagen wij dat de boten ivm die wind (nog) niet uitgevaren waren.
Later zagen wij aan de overkant de mensen van de boot komen,het leek 'n beetje op de invasie van Normandië……al die wadende mensjes door het water in de verte.
Vanaf de parkeerplaats is het nog ongeveer 45min. stappen(2vingers in de neus) over een weer niet egaal pad voordat je beneden bent bij Tigani Balos.
De terugweg vond ik persoonlijk vele malen moeilijker, ben nou eenmaal niet zo'n klimmer.
Maar wat je besluit nou ook zal gaan worden….met auto of boot…
Het is zeker de moeite waard!
M.v.g.
Gerry
Hallo allemaal
Bedankt voor jullie reactie's
Met de boot is geen optie voor ons, mijn vrouw gaat niet meer met de boot sinds
we een bijna titanic ervaring op hebben gedaan bij het eiland Samos.
Dus zal het toch de auto worden en ik begrijp als ik het rustig aan doe we er wel zullen komen, en we zijn vroege vogels dus we hebbe de tijd.
Badankt Martien en Tiny
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?