Nieuwe marktplaats voor Kreta

• Kees

Beste Erik wat bedoel je precies met voordeel als je een

Engelstalige site in een Grieks sprekend land lanceert, dat begrijp ik niet helemaal.

je hebt het over moeilijke vertalingen van en naar Grieks, leg me eens uit wie wil je nu bereiken op Kreta de lokale bevolking toch neem ik aan en als dat zo is dan vind ik dat je dat ook zeker in het Grieks moet doen.

Dat, dat moeilijk te vertalen is voor zeker 90 procent van de op Kreta wonende buitenlanders is denk ik hun probleem en niet van de grootste doelgroep de Kretense bevolking.

Dus Erik vertaal de site even in het Grieks beter een griekse vertaling met wat spelfouten, dan er van uitgaan dat de Grieken op Kreta het maar in het Engels moeten doen.

Evenwel succes met de site.

• Erik

Bedankt voor de support, Arthur, Tom, KA en Bart. Maar nog wel even dit:

“wij waren in deze vorm de eerste dan komen er altijd mensen die ineens ook zo nodig iets moeten lanceren” wordt er geschreven … ofwel “de kat verwijt de ketel dat ie zwart ziet” … Het oorspronkelijke idee voor een site als ta-vrakis of kritimarket is ontstaan bij ondergetekende maar is reeds eind vorig jaar uitgelekt. Aan beide sites is wel af te zien hoelang er aan elk is gewerkt voor deze online konden gaan …

Tom, bedankt voor de reclame voor http://www.kritimarket.gr !

Een site is pas een succes als er ook echt gebruikt van wordt gemaakt. Doe er allemaal je voordeel mee en gebruik ze simpelweg allebei.

• K&A

Beste Erik als je al zolang met dit idee rond loopt waarom heb je dan niet gereageerd toen de proefversie online kwam, maar even voor de goede orde voordat de mensen gaan denken dat ik een kopieerder ben in 2003/2004 tijdens mijn eerste verblijf hier had ik dit idee al is toen niet van de grond gekomen en nu ik terug ben sinds vorig jaar April ben ik er al mee bezig.

In Juli Augustus 2008 begon het vorm te krijgen en vanaf die tijd wist een beperkte groep mensen er van af, ik meen me te herinneren dat daar ook wat vrienden van jou bij zitten.

Wie de schoen past trekt hem aan Erik

Wat uitvoering betreft wij hebben gekozen voor functionaliteit en een rustige zakelijke site kijk in Nederland naar de grootste markt,

dus Erik niet met modder gaan gooien dan doe ik het ook niet, en ik doe het zeker niet hier.

fijne dag verder.

• John Dekker

Mensen allemaal, laten wij het gezellig houden en iedereen in zijn waarde laten, dan ziet het leven er wat zonniger uit. Het hoofddoel KRETA staat toch voor genieten en gezelligheid…

• Xander

Vroeger zijn er wel meer van dit soort initiatieven geweest.

Is toen steeds niets geworden.

Het kan goed zijn dat de tijd er nu wel rijp voor is.

Er zijn echter al (Engelse) Kreta fora waar een uitgebreide aan- en verkoophoek is ingericht.

Maar goed, Tom zal proberen daar klantjes weg te kapen ;-)

Ik had alleen zoiets van:

Begint Kees met een marktplaats, we hebben het berichtje nog niet gelezen of de volgende met hetzelfde concept dient zich aan.

Als we met z'n allen hetzelfde gaan doen, loop je de kans dat het met geen van beiden wat wordt omdat de ‘klant’ nu ook niet meer weet wat-ie moet doen of welke hij moet kiezen.

En dan verdien je geen van beiden wat.

Want daarom doen jullie dit neem ik aan: geld verdienen.

• K&A

Nee hoor Xander ik leef van de liefde hier 8-), maar je verhaal klopt helemaal als er eens een initiatief is (waar ik al tijden mee bezig ben zo niet een paar jaar) dan ineens komt er nog iemand, maar concurentie is goed en houd je wakker en als ik naar de groei van de zoekertjes kijk en de aanmeldingen dan is dat zeker niet slecht voor een opstart.

dus mensen www.ta-vrikes.eu en beleef het plezier om geld te verdienen aan uw tweedehands spulletjes

fijne paasdagen gewenst vanuit een zeer zonnig Kreta

Kees

• Gradus

Als jij nu zorgt voor een T shirt met de naam erop zal ik de hele vakantie er mee rondlopen. :-)

• Xander

Nou, met een T-shirt voor Kees gaan lopen gaat mij nu weer ietsje te ver hoor…

Ik draai zelf een commerciële site voor een toko op Kreta, en ik loop dus liever met een cap van m'n eigen website rond.

En dat doe ik dus ook af en toe.

Tussen haakjes Kees, heb jij ook poloshirts in je winkel waarop je een eigen tekst kan laten borduren (dus NIET van die strijkstickers) ?

• Arthur

Die winkel staat in Grave daar borduren ze wat je wilt.

• K&A

Jawel ik borduur met gepatenteerde inkt ook poloshirts en als deze volgens de juiste voorschriften gewassen worden zie je na 100 wasbeurten nog steeds geen kleurverschil.

Iets anders da de gemiddelde kwaliteit die je hier normaal koopt dan begint de print al te verkleuren bij de eerste wasbeurt.

Maar ja kwaliteit kost ook iets meer natuurlijk.

gr Kees