Restaurants Rethymnon

• Johan

Wij gaan over enkele weken op vakantie naar Rethymnon. Het aanbod van restaurants is daar vrij groot maar kan iemand mij vertellen welk restaurant wij beslist NIET moeten bezoeken ? Alvast bedankt.

• K&A

Het komt wat beter over als je vraagt welke tavernes je beslist wel bezoeken.

• hanny

Dag Johan,

Mijn advies is: mijd alle restaurants aan de grote boulevard (m.u.v. Takis

Meze Place - heel goed restaurant). Zoek het vooral in het authentieke centrum, rondom de Rimondi fontein. Een echte aanrader, “must” is restaurant Othonas aan het Petichaki-plein, vlakbij de Rimondi fontein.

Mijn advies: bestel alleen Griekse gerechten (greek dishes). Dan krijg je, niet op de toeristen afgestemde, heerlijkheden. Laat je verrassen. Andere tip; Je hoeft niet per se hoofdgerechten te bestellen. Je kunt ook een variatie van z.g. voorgerechten nemen. Bestel per keer, anders krijg je alle maaltijden snel achter elkaar. (is trouwens overal in Griekenland zo)

Misschien zien we elkaar nog. Wij gaan over 2 weken.

Doe je Othonas, de eigenaar, de groeten van de Koumbaros Jos en Hanny ?

Wellicht zit er dan nog een gratis karafje wijn in.

Fijne vakantie en !

kali orexi !

Hanny

• natassa

Veruit het beste restaurant is “Avli” ongeloofelijk goed! probeer maar uit en je zal het proeven.

• Nancy

Heel erg goed en lekker, maar behoorlijk prijzig.

• Anna

Op 10 minuten rijden met auto vanaf Rethymnon in het dorpje Loutro ligt het restaurant Xhovoli. Heerlijk eten en prachtig uitzicht.

• Nancy

Hallo Anna, Ik ken alleen Loutro aan de zuidkust, maar geen Loutro op 10 minuten van Rethymnon. Leg mij dat a.u.b.even uit. Zou dat heel graag willen weten.

B.v.d. Nancy.

• Irene

Gerund door een Nederlandse, dacht ik, samen met haar Griekse man. Of ben jij dat toevallig ;)?

• natassa

Inderdaad de“ Xoveli” heb er deze winter gegeten, heerlijk authentiek eten. Als je van Platanes via Tsesmes naar Arkadi gaat dan passeer je het na Loutra aan de rechterkant.

Ik weet niet hoe je Grieks is maar je spreekt het uit als “Choveli”

• Xander

Als je Avli vergelijkt met een goed restaurant in Nederland is het zeker niet duur, maar zelfs goedkoop te noemen !