crisis

• Arthur

Geef even een voorbeeld, in april 2010 ga ik met prepensioen wil ik een huisje huren voor 12 personen om het te vieren in een van de parken waar de kleinkinderen lekker kunnen spelen en zwemmen, dat huisje kost tussen de 1200 en 1500 euro voor een week afhankelijk van het seizoen, en dan moet je ook nog eten, voor dat geld krijg ik in een goedkoop vakantieland 5 weken vakantie.

Dus kun je beter in duitsland (vanwege de kinder korting) een goedkope all in boeken naar turkye.

• mathijs

Heb je alleen 1 heel groot nadeel dat is Turkye.

En de crisis valt allemaal wel mee iedereen praat het elkaar maar aan exacte cijfers zijn er niet.

Kreta zit toch al jaren in een crisis .Tenminste als ik een kennis(Themis Moudriakis Hotel Thalia) moet geloven dan is het sinds 2002(euro begin)al een soort crisis.

• Xander

Inhakend op het bericht van Chris:

Een makelaar in ‘ons’ dorp heeft in heel 2008 geen enkel huis verkocht, terwijl in de voorgaande jaren altijd heel goede zaken werden gedaan. Er werden voornamelijk huizen aan buitenlanders verkocht.

Het makelaarskantoor is nu gesloten.

• GvE

……………Heb je alleen 1 heel groot nadeel dat is Turkye……..

Kan je ook uitleggen Mathijs wat je met deze woorden bedoeld?

Het is not my cup of the om nu nog naar de turkse riviéra te gaan, alhoewel ik me daar ruim 20 jaar geleden uitstekend vermaakt heb.

Maar het was voordat de vakantiedorpen uit de grond gestampt werden en ook de all inclusief formule moest nog uitgevonden worden.

Mijn rondreis door geheel Turkije een jaar later daarvan blijf ik nog altijd roepen; dat het één van mijn mooiste vakantiereizen ooit is geweest, Turkije is één groot openlucht museum met zeer veel bezienswaardigheden,prachtige natuur en vriendelijke zeer gastvrije bevolking.

Maar van dat alles zie je niks als je niet van dat strandbedje afkomt,waar je overdag je roes uitslaapt en je ogen alleen open hebt tijdens het nachtleven in de disco's aldaar ;-)

Maar smaken verschillen…..ieder zijn plezier.

Als ik weg wil waarheen dan ook kijk ik niet eerst naar de prijs, maar naar waar ik heen wil,wat er zoal te zien is,waar mijn belangstelling naar uit gaat enz.

Tja…….hoe zit het eigenlijk met de grote jongens(lees grote reisorganisaties)

Hoor steeds vaker om me heen dat mensen die het zich wel kunnen permiteren om weg te gaan dagen op het reisbureau zitten;wel acco's maar geen vliegtuigstoelen, worden er minder stoelen ingekocht?

Meer gecombineerde vluchten op verschillende bestemmingen met tussenstops?

Ben maar een ‘'gewone huisvrouw’' maar roep al jaren; na deze vette jaren komen ook weer eens de magere jaren….

De bomen groeien niet tot in de hemel!

Mijn zoon vliegt al vele jaren meerdere keren per jaar naar Thailand en altijd met een volle kist 777, krijgt hij vorige week een mail:terugvlucht gewijzigd kleinere 747-400 combie cargo/passagiers………..ze moeten iets als ze steeds minder vracht én passagiers hebben.

We lezen en horen het dagelijks om ons heen (of misschien hebben jullie het helaas al aan den lijve ondervonden)er vallen overal klappen i.v.m economische reseccie.

En daar zal Kreta jammer genoeg de gevolgen ook van ondervinden…..in welke brache dan ook…

Maar ik hoop in elk geval dat de wekgevers/werknemers het gaan redden en hun hoofd boven water kunnen houden, ook al zal het geen vetpot zijn.

Er komen vast weer betere tijden…

…..enne…. er zijn vele landen waar het nog veel slechter is……

M.v.g.

Gerry

• Arthur

Klopt, maar voor de kinderen en kleinkinderen is het ideaal, lekker weer en alles eropeneraan maar alleen hun Pappous voelt zich daar niet thuis.

Dus ik sluit een deal op Kreta vlak bij Agios Nikolaos.

Grz Pappous

• mathijs

Ben in1998 naar Turkey geweest en het was gewoon niet wat wij er van verwacht hadden.

Na veel gedram van onze turkse vrienden zijn wij een keer niet naar Griekenland maar naar Turkeye geweest.

Vooral de mentaliteit van de turken is mij gewoon tegen gevallen.

En wij zaten in een bouwput het hotel was nog niet eens gereed.

Ga nu gewoon ieder jaar naar Griekenland.