tv welk systeem?

• chris

Binnenkort gaan we weer een paar weken naar ons appartement. Ik wil dan een nieuwe tv meenemen. Heeft griekenland eenzelfde kleurensysteem of moet ik ergens speciaal op letten bij aankoop?

• Xander

Griekenland heeft, net zoals NL, het PAL systeem.

Dat betekent dat je een televisie die je in NL hebt gekocht zo in GR kan aansluiten en gebruiken.

Je kan je wel afvragen of het goedkoper is een TV in NL te kopen.

Waneer je in Chania bij de electronicawinkels kijkt, is het prijsverschil met NL, zeker na enig onderhandelen, zeer gering.

Ik zou er in ieder geval geen TV uit NL voor meenemen.

De gemiddelde electronicawinkel op Kreta geeft perfecte service. Zo is gratis bezorgen en installeren nooit een probleem en doorgaans gratis. Met garantieaanspraken is het ook makkelijker wanneer je de TV daar hebt gekocht.

Overigens doel ik dan niet op een grote winkel als Kotsovolos in Chania, da's meer een soort Mediamarkt, maar dan erger. Daar kan je geen service verwachten.

Maar als je in de winkels aan de weg vanuit het centrum richting Souda gaat winkelen kom je zeer goede en goedkope zaken tegen. Over de prijs valt overal te praten.

Overigens zit in Rethymnon aan de Arkadiou ook een zeer goede electronicawinkel waar ze in audio, tv, en video ruim zijn gesorteerd. Ze verkopen er zeer mooie (merk)spullen.

En dan hebben we natuurlijk nog de aanbiedingen bij bijv. de Champion (of hoe heten die in GR tegenwoordig ook al weer) en Alex Pak. Maar ja, dat zijn dan niet de gerenommeerde merken.

Succes !

• chris

Ok, met dank maar weer.

• Xander

…Maar als je in de winkels aan de weg vanuit het centrum richting Souda….

Het schiet me net weer te binnen: Apokoronou heet die straat !