vader Apostole van het klooster in Anopoli

• Martine

Mijn grieks is nog niet zo heel erg goed. Maar ik lees op de site van Patris Kriti dat vader Apostole van het klooster in Anopoli is opgestapt. Tenminste dat begrijp ik een beetje uit de artikelen.

Klopt dit?

De reden dat ik dit vraag is dat onze griekse vrienden ons in oktober naar deze vader toe wilden hebben en wij dit tot drie keer geprobeerd hebben. Maar telkens was hij er niet. Nu zouden we het komend mei weer proberen. Maar als hij er niet meer is, wordt dit natuurlijk lastig.

• Wil

Misschien was hij wel in oktober al opgestapt.

• Martine Prest

Nee, toen nog niet. Dit schijnt sinds eind februari te spelen.

• natassa

Heb ff snel gelezen. Er zijn nogal wat vragen omtrent zijn vertrek maar zijn aanhangers volgen hem tot in de grond. Hij heeft een trouwe groep om hem heen en hij vertrekt naar Mocho alwaar hij een nieuw klooster heeft. Het klooster is nog in aanbouw en heeft geen electra.

Zo..nou weet je waar je hem kan vinden Martine!!

• Martine

Hé geweldig. Dan kan ik naar Mocho toe. Dat hij een erg trouwe aanhang heeft weet ik. Mensen komen vanuit heel kreta en griekenland speciaal naar hem toe.

• Anna

Waarom is die man dan zo speciaal? Ik heb nog nooit van hem gehoord, ik dacht dat je Anopoli in Sfakia bedoelde maar hij zit zeker ergens rond Heraklion?

• Martine Prest

Hij zat inderdaad bij Anopoli in de buurt van Heraklion.

Hij schijnt onder andere zo populair te zijn, omdat het iemand is die zich in zet voor de mensen in het algemeen. Niet alleen voor de kerk en het geloof. Hij hecht geen waarde aan geld. Alle giften die hij kreeg in Anopoli had hij gebruikt om het klooster op te knappen en uit te breiden.