auto huren west kreta

• Bas

Hallo allemaal,

Komende zomer gaan wij 2 weken naar Aghia Marina in West Kreta. Om wat van de omgeving te zien willen we een auto huren. Misschien voor 1 week, maar indien betaalbaar en de moeite waard 2 weken. Heeft iemand een adres of tip waar we het beste en goed verzekerd een auto kunnen huren? Heeft iemand ervaring met Sunny Cars?

Is het goed te doen om met de auto van de luchthaven Chania naar Aghia Marina te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Ook West Kreta tips zijn welkom, Chersonissos willen we vermijden….

Groet, Bas

• kriti

Je kunt ter plaatse in Agia Marina kijken, ook 's zomers zijn daar nog diverse verhuurbedrijven met aanbiedingen zoals bijv. 7=5. Je moet dan wel even goed opletten of ze daadwerkelijk een all-risk verzekering aanbieden zonder eigen risico.

Als je vooraf huurt is het voordeel weer dat je in elk geval weet waar je aan toe bent, je bent gegarandeerd van de categorie auto die je boekt. Vaak kan het ook via de reisorganisatie waar je geboekt hebt voor een aantrekkelijke prijs.

Sunny Cars is een tussenpersoon, ze werken ter plaatse met diverse autoverhuurmaatschappijen samen. Geen idee waar ze op West Kreta mee samen werken. Volgens mij moet je bij hen een lege creditcardslip ondertekenen bij de verhuur, beetje vaag lijkt me dat.

Het is ca. 30-45 min rijden vanaf Chania airport naar Agia Marina. Waar verblijf je precies? Goed te doen hoor, maar als je pas 's avonds aankomt is het nadeel dat je in het donker meteen moet rijden en de wegen zijn hier niet zo goed verlicht.

Tips voor West Kreta:

- Elafonissi

- Falassarna

- Gramvousa

- schiereiland Aktoritiri (diverse kloosters en het strand bij Marathi)

- rondje Therisso-Zourva-Meskla (je rijdt dan door een kloof, prachtige natuur)

Vanaf West Kreta kun je ook heel makkelijk een excursie naar de Samariakloof maken en als je die te lang vindt is er ook nog de Agia Irini kloof.

Er is nog veel meer te doen, hangt ook een beetje van je interesses af

Veel plezier alvast!

• diny

Hallo Bas,

Goed en betrouwbaar en all risk ook de onderkant en banden van de auto huur

je voordelig bij Crete Holidays en je betaal pas op Kreta

groetjes Diny

• Lieke

Hoi Bas,

Wij gaan voor de 4e keer naar het westen en huren altijd bij A.N.E. cars. Zij zitten in Aghia Marina. Wij huren dan altijd vanaf het vliegveld en terug. Ter plaatse betalen en nooit problemen gehad. Ik huur atijd via de mail. Wij betalen nu € 550 voor 4 weken een Fiat Panda. Hun Emailadres is m_mastorakis@hotmail.com.

Wij hebben nu al weer gereserveerd voor september. Gewoon in het Engels een mailtje sturen en je krijgt een mailtje terug. We hebben een keer via onze reisorganisatie geboekt en waren bijna het dubbele kwijt.

Succes en groetjes

Lieke

• Piet

wij huren al bijna 20 jaar auto`s bij ANE cars en met Manolis heb ik nog nooit problemen mee gehad ook niet als ik een schade had .en ik weet zeker dat je nergens goedkoper terecht kan ,ieder jaar vraag ik hier en daar een prijs op maar kom altijd weer uit bij Manolis.

altijd staat hij op het vliegveld klaar en altijd een goede auto , hij adverteerd bijna niet en moet het hebben van de mond tot mond reclame.

stuur een mailtje naar Manolis en je weet het

• Bas

Goede tip, dank je wel

• Ans

Piet,

Zowel van jou, als van Lieke, hoor ik over ANE Cars. Lieke heeft het er in okt.2008 ook al over. Alleen : wij landen in Heraklion. Zitten ze daar óók? En is er helemaal geen site, waarop je kunt zien, welke auto's ze hebben en wát de prijs is, op 12 juni, voor 3 weken? En is die prijs van 18 euro In sept, incl all risk verz. en geen ER?

Ben benieuwd. Hoor het graag van je.

Met dank,

Ans.

• Lieke

Hoi Ans,

Heraklion is volgens mij geen probleem. De prijs in het hoogseizoen weet ik niet omdat wij altijd in september gaan. Gewoon vrijblijvend mailen en onderhandelen. Alleen trek ik het vel niet over de oren. Het leven wordt overal duurder en ze moeten er gewoon een goede boterham mee verdienen. Hij is voor ons nu €40 duurder dan vorig jaar op 4 weken.

Succes met de onderhandelingen.

Ik heb trouwens destijds op aanraden van Piet bij A.N.E. gehuurd. En het bevalt prima.

Er zijn sites waar het goedkoper lijkt om te huren, maar dat is een kale prijs en komen nog allerhande kosten bij, zodat je uiteindelijk toch duurder uit bent dan bij Manolis.

groetjes Lieke

• Ans

Lieke,

Dank, voor het vlotte reageren. We zullen nog even kijken, wat we doen. Ik wil nl. graag een auto, maar mijn man wil, nét als op Chios en Karpathos, met een grote scooter/motor rondtoeren. Gelukkig hebben we nog 3 maanden de tijd, om er samen uit te komen.

Ans.

• Wilma

Bas zei:

Is het goed te doen om met de auto van de luchthaven Chania naar Aghia Marina te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Ja dat is heel goed te doen ,mits het daglicht is , dan zeker wel!!

Als het donker is, en dan voor de 1e keer…..Moeilijk!!