Auto huren

• Romeo159

Wij gaan op 4 juni voor twee weken naar Kreta.

Nu wil ik een auto huren voor 7 dagen. Heeft er iemand ervaringen met Elite Rente A Car.

Verder wil ik voor de resterende dagen een scooter of een Quad huren. Weet iemand welk rijbewijs ik nodig heb voor een Quad.

• Gradus

In principe heb je voor een quad een auto of motor rijbewijs nodig maar vaak word daar niet eens naar gevraagd. Ik persoonlijk wil je een quad afraden omdat daar over het algemeen in de zomer de meeste ongelukken gebeuren. Mensen denken zogal vaak omdat de quad 4 wielen heeft er niets kan gebeuren maar daardoor gaan ze in bochten vaak ondersteboven.

• Romeo159

Mijn kinderen zijn twee jaar geleden op Kreta geweest en zij hadden een Quad gehuurd en waren er dolenthousiast over.

Zelf heb ik liever een auto, een Jimny of zoiets.

Aangezien we naar Oud-Chersonisos gaan wil toch ook vervoer hebben buiten de periode dat we een auto willen huren. Omdat ik geen motorrijbewijs heb ben ik dan aangewezen op een vervoermiddel waar een autorijbewijs of een bromfietscertificaat voldoende voor is, terwijl mijn vrouw een bloedhekel aan een helm heeft.

• chris

Je vrouw heeft een bloedhekel aan een helm. Hoe denkt ze over hersenletsel?

• Xander

De regelgeving mbt tot rijbewijzen is precies hetzelfde als hier in Nederland.

• Andre

Ik hoop Romeo dat JIJ zo snugger bent om je vrouw dan wel een helm op te zetten of je wilt graag van haar af dat kan natuurlijk ook. Maar even serieus huur gewoon een auto voor de hele periode das wel zo veilig als een quad of scooter en zeker op de weggetjes in Chersonissos! Voor die paar tientjes extra zou ik geen risico willen lopen.

Prettige vakantie

Gr Andre

• Eric

wij huren al enkele jaren alles op 4 wielen op kreta en vinden alles leuk.

zowel een auto , quad en vorig jaar een buggy.

en in een buggy mag je zonder helm omdat er gordels in zitten.

en wat betreft het gevaar van een quad , een quad is net zo gevaarlijk als de gene die hem bestuurd.

kijk eens bij http://www.motoxperience.gr/ huren wij altijd alles ook een auto.

goed en niet duur

• ikke

Wij huren, net zoals meerdere prikkers hier, al jaren een auto bij www.crete-holidays.net/autoverhuur_nl.html

Je kunt nu al de auto bespreken, dit bevalt prima. Ze leveren de auto altijd op de afgesproken tijd af. Geen kosten achteraf en goed verzekerd.

Kijk eens op de site.

• mysteriousgirl601

romeo 159

Ik zou je zeker een quad afraden!!!!!!!Het kan niet vaak genoeg gezegd worden!!Ga voor veiligheid.zou ik zeggen,vooral naar boven naar oud chersonissos is het veiliger met de auto! Men rijdt wel zonder helmen op scooter en quad,maar er wordt door de politie heel veel gecontroleerd met lasergun,en ik dacht dat een bekeuring afgelopen jaar al E 150.00 kostte.Sorry ik vindt het zonde van het geld,dat kan je toch beter besteden aan lekker uiteten of ev een alcoholisch drankje(dan niet achter het stuur kruipen natuurlijk)Als je wil kunnen ze de auto ook afleveren op het vliegveld,en kan jezelf naar de plaats van bestemming rijden(wat wij zelf al jaren doen,over de grote weg ben je er zo! Elk jaar vallen er onder toeristen heel veel ongelukken/met dodelijke afloop.ik wens je een prettige en veilige vakantie toe.Kalo Taxidi!mvrgr

• Wilma

Hi Romeo,

Ik zou je zeker een quad aanraden!!!! Wij hebben dat ook de laatste 3 jaar gedaan.

Je komt op plekken waar je met de auto niet kan komen.Prachtig!

Ik moet wel eerlijk bekennen ,dat 3 dagen achter elkaar wel lang genoeg is ;)

En als je normaal op dat ding rijd en niet als een gek scheurt is er niets aan de hand.

Voor de bochten wel afremmen, en rustig aan doen.

Laat je niet een gammele quadd aansmeren , huur een ,,Overland,, ( Zie de link) die liggen wel vast op de weg, en hij gaat met gemak door de bergen heen .

http://www.motornet.be/modellen/030626_AeonOverland.html

Je moet inderdaad wel een helm op.

Wie weet vind Julia dat alsnog meevallen :)

Groetjes