Welk hotel en/of in welke plaats het hotel te boeken ?

• Thomas

Wij ( man , vrouw en kind van 4 ) willen een all-inclusive vakantie boeken voor 2 weken naar Kreta en tussen de periode 21/5 en 7/6.

Het is de bedoeling dat wij tijdens ons verblijf 1 week een auto gaan huren om de omgeving te zien en die andere week rondom ons hotel gaan doorbrengen (zwembad, strand, winkeltjes).

Nu hebben wij verschillende vakantie-aanbieders bekeken en hebben nu een aantal hotels op het oog maar zouden graag hiervan de ervaringen van andere vakantiegangers willen horen rekening houdende met onze bovenstaande wensen.

Het betreft de volgende hotels:

Holiday Resort Gouves Park

Hotel Chrissi Amoudia in Chersonissos

Mareblue Village in Chersonissos

Cretan View in Chersonissos

Blue Marine in Aghios Nikolaos

Hotel Serita Beach in Chersonissos / Anissaras

Hotel Mediterraneo in Chersonissos

Kunnen jullie aangeven welk hotel wel of niet en de reden waarom wel of niet?

Ik heb natuurlijk de sites van vakantiereiswijzer, zoover en holidaycheck bekeken maar wil toch graag de meest recente ervaring horen.

Ook willen wij graag weten welke klasse auto we nodig hebben. Is een kleine auto voldoende voor ons drieen voor het “rijdwerk” in dit landschap ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• connie

Waarom een all inclusive hotel in Griekenland??

Het eten kost weinig, de restaurantjes staan waarschijnlijk ook op leukere plekken. Denk aan de haventjes. Daarbij is het ook beter voor de Griekse middenstand. All inclusive hotels zijn moordend voor de Griekse bevolking en eten is slecht (heb dat van horen zeggen).

• Gradus

Op zich is het eten wel goed, alleen is het internationaal. Beter is het om in die kleine duistere griekse eettentjes te gaan eten. Niet alleen veel lekkerder, maar vaak ook veel goedkoper. En je leert op die manier veel van de griekse gewoonten. En dat wil je toch ook als je op vakantie bent.

• tineke

Beste thomas,

Waarom hebben jullie zoveel hotels in Chersonissos uitgezocht?

Houden jullie soms van Lloret achtige omstandigeheden, veel disco, cafes en jeugd?

Uit het lijstje zou ik qua plaats al zo wie zo Agios Niculaos kiezen. De hotel ken ik niet, maar qua plaats is Agios voor mij vele malen leuker.

Zijn er ook leuke all-inclusive hotels in de omgeving van Rethymnon te boken?

Zelf zou ik nooit all-inclusive bokene, maar ik kan me voorstellen dat het met een klein kind wel handig is.

• tom

Met een kind van 4 zou ik (uit het lijstje) inderdaad naar Ag Niicolaos gaan en zeker niet naar Chersonnissos.

Neem een auto a la Nissan Micra, hebben wij al jaren goede ervaring mee.

in Ag Nic is Autopapas een goedkope aanbieder. Levert trouwens af op het vliegveld als je dat wilt.

• Thomas

Wij boeken al jaren all-inclusive vakanties. Ik ben het wel met je eens dat dit niet ten goede komt van de plaatselijke middenstand.

Maar uit kostenoverwegingen (A.I. voor € 1750) of Logies ( € 1400 ) of Half Pension ( € 1650 ) en natuurlijk met een kleine is de keuze snel gemaakt.

Indien we regelmatig uit eten gaan buiten het resort (indien we weg zijn met de auto) dan nog is het goedkoper om A.I. te boeken, ook vanwege het gemak.

Dus gedeeltelijk met je eens.

• mathijs

Mensen laat je niet gekmaken gewoon hersonissos een goed hotel boeken.

eind mei begin juni heb je wel wat jeugd maar nog geen grote aantallen.

ik zelf ben fan van hersonissos omdat dit erug centraal op het eiland ligt

hersonissos is geen lorret(lorret ligt in spanje)

• Karel

Wij komen al jaren in Gouves, lekker rustig kleinschalig en centraal gelegen. Afgelopen jaar voor het eerst All inclusive hotel gehad en dit is zeker niet slecht bevallen. Wij hadden geboekt via Ferio (Hotel Lavris), echter doordat deze nog niet klaar waren 2 dagen in Gouves park vertoefd. M.i. is dit zeker geen aanrader grootschalig en veel oosterse nationaliteiten aanwezig. Lavris is een aanrader, kleinschalig complex met goed eten (en drank uit een glas ipv plastic bekertjes) overigens rond zwembad wel plastic glazen maar geen weggooispul.

• colinda

hoi

vorig jaar ben ik na chrissi amoudia geweest. erg aan te raden ook met kleine kinderen. ligt een stukje van chersonissos af. maar is met de taxi goed te bereiken. eten was redelijk. heeft een apart kinderbadje met een glijbaan. en bij het hotel zit een autoverhuur bedrijf. tegen over het hotel zit ook nog een supermarkt.

groetjes colinda