"overwinteren"

• angelica

Ik ben net terug van een week Kreta. We hebben daar vorig jaar een klein vakantiehuisje gekocht in Sissi. Ik heb gemerkt dat het in de winter behoorlijk vochtig kan zijn. Het huisje was in de winter dicht gebleven en rook niet zo fris. Dat is na een week weer opgelost door o.a. de airco op warm te zetten, maar ik wil toch vragen of er nog iemand interesse heeft om in de maand maart nog naar ons huisje te gaan. We verhuren het normaal ook, maar met deze reden vragen we er bijna niks voor. Zo helpen we elkaar weer.

Een andere vraag aan mensen die daar een huisje hebben; hoe houdt je het fris en droog als er niemand is in de winter. Ook was er op sommige plekjes te zien dat de verf in het huisje los komt vanwege vocht. Weet iemand wat je daaraan kan doen? Wat moet er op de muur dat goed tegen vocht kan? Misschien voordat de verf erop komt? Ik ben niet zo technisch ingesteld.

Bedankt,

gr. Angelica

• K&A

Hallo

Ik heb jullie een mailtje gestuurd

Vriendelijke groeten

Kees

• chris

Ventileren is de enige oplossing. De meeste griekse huizen ontberen simpele ventlatie mogelijkheden. Hier en daar roosterd plaatsen helpt al een heleboel.

• Martine

Misschien een paar vochtvreters plaatsen, je weet wel van die bakjes met korrels erin.

• Diana

Mocht je luiken hebben, kan je ook de ramen openlaten.

En inderdaad vochtvreters. Wij hadden in ons appartement in Sissi ook veel vocht, nu in oud Malia hebben we er geen last van en zijn vochtvreters niet nodig.

Succes, wij gaan donderdag weer, een 11 daagjes.

Groetjes Diana

• jaap

Misschien kunnen wij via de website www.winterincrete.com wat voor je betekenen

• K&A

ga er helemaal van uit dat deze reactie wel weer verwijderd gaat worden hier is het prikbord niet voor