Veel vraagjes!!

• Liesbeth

Hoera we hebben een optie voor Sept. Hotel Vardis in Georgiopoulis. Ziet er op de site goed uit. Het ligt vlgs. brochure heel rustig. Is dat zo? Kent iemand het hotel?

Voordat ik definitief (of niet?) ga bevestigen nog wat vraagjes.

Daar wij vanaf Eindhoven vliegen landen we op Heraklion ( jammergenoeg niet Chania.) Kom ong. 18.30 aan. Of het Ned.tijd weet ik nog niet. Want ik meen dat het op Kreta 1 uur later is. Is het dan verantwoord om nog naar het hotel te rijden in het donker? En hoe lang doe ik er gemiddeld over?

- Ik las dat de zee daar gevaarlijke stroming heeft. Is dat al meteen vooraan of moet je dan heel erg ver de zee in?

- Ik las dat het hotel erg rustig ligt.Hoever ligt het ong. van Chania en Rethymnon.

- Waar kan ik het best veilig en goedkoop een auto huren?

• Harry

Hotel en appartementen Vardis liggen niet in Georgioupolis, maar in Asproulianos.

Een gehucht op ca 2 km ten zuiden van Georgioupolis.

Iets verderop ligt Kavros, waar veel winkels en mooie tavernas zijn.

In Asproulianos is niets te doen, maar je loopt in 5 minuten naar Kavros en in 20 minuten naar Georgioupolis.

In september is het er druk: Griekse toeristen met name.

Eten is er goed.

Zwembad is goed: ook voor de kids.

Ga na aankomst op Kreta niet naar Vardis rijden, maar doe dat de volgende dag.

Je hebt zekler 2 uur nodig.

neem de afslag van de New National bij Georgioupolis en ga vervolgens richting Kournas.

Dan op de t-splitsing links houden en via een landweggetje kom je bij Vardis aan je rechterhand.

Als je later gewend bent, kun je ook de afslag Kavros nemen, maar officieel kan/mag dat niet vanuit Rethymno (26 km)

De zee is niet dichtbij, maar vanaf Georgioupolis ligt een zeer lang strand tot bij Rethymno: goed en veilig zwemmen.

Auto huren: in Kavros zit bijv. Sixt

ook in Kavros: Alianthos.

Kavros: Flisvos.Goed bedrijf

of huur in Nederland: www. Chania-Holidays.net

Vardis: www.vardis-apts.gr

Meer weten: mail maar !!

• natassa

Inderdaad de weg niet s'nachts rijden als je hem niet kent!!! ook als je hem kent is het niet zonder risico in het donker, ik spreek uit ervaring want rij hem een keer of acht per jaar noodgedwongen.

Auto huren doe ik altijd bij:

http://www.thebestcars.gr/index.asp?pageid=117&langid=en

dec/jan was ik 230,- euro kwijt voor 3 weken, een gloednieuwe opel corsa, in de zomer zijn de prijzen wel iets hoger maar nog steeds de beste.

Afstand Heraklion- Georg/poli rij je in 1,5 uur of minder als je een stevige chauffeur bent.

• Xander

Laten we niet te dramatisch doen over de snelweg van Heraklion naar Georgioupolis. Wanneer je normaal rijdt met een gangetje van 80 - 90 km / uur is er helemaal niets aan de hand. Ook 's avonds niet.

Het is een brede weg, en in het eerste stuk vanaf Heraklion, zeg maar de eerste 30 km, zijn er wel wat bochten.

Niet te snel rijden is het devies. Ben je uit het bochtenstuk dan kan je lekker doorrijden.

In 1 1/2 uur rij je het gemakkelijk.

Het brede strand dat tussen Georgioupolis en Rethymnon ligt is mooi. Er kan een verradelijke stroming staan. Let op de vlag van de strandmeesters.

Ga bij een rode vlag beslist niet de zee in. Ieder jaar weer verdrinken er helaas een aantal mensen die zich van de rode vlaggen niets aantrekken.

• Ans

Natassa,

Die auto, huur je die ter plekke?

En reserveer je tevoren of is dat niet nodig? Wij gaan 12 sept. 3 weken. En heb je hem dan ook verzekerd? Ik bedoel : góed verzekerd, dus ook de onderkant, enz.enz. en zonder eigen risico?

• natassa

Ans, ik bestel hem via internet, vroegboeken is korting bij hen. De auto heb ik altijd maximaal in de verzekering zonder eigen risico. Op de site bij boeking kan je zien wat deze verzekering inhoud!

Ze staan op de luchthaven op je te wachten, heb nooit problemen daarmee en met inleveren ook altijd goed geregeld.

Ik doe niet dramatisch over de weg naar Rethymno maar in de avond rijden er genoeg met een slok op of er ligt net een landslide over de weg achter een bocht en het is aardedonker. Ik rij hem meestal s'nachts vanwege late of hele vroege vluchten met OA, nee liever overdag en zeker als je de weg niet kent! Ik heb het nodige meegemaakt op die weg dus ben voorzichtig en raad dat ook anderen aan voor eigen veiligheid.

• chris

Kan me helemaal aansluiten bij Natasa. Prima bedrijf.

• lucy

Wij reden ook vaak in donker hoor, goed te doen!!

In Georgioupolis heb ik nog nooit de rode vlag gezien, volgens mij komen juist mensen uit de buurt van Rethymnon hier baden omdat de zee hier veel rustiger en veiliger is.

• Ans

Natassa en Chris,

Bedankt voor de reactie. Dit gaan mijn man en ik zeer zeker even opzoeken en uitzoeken.

• Xander

@ Lucy

Dan zou ik de volgende kaar dat je er bent toch eens goed opletten. De vlaggen hangen (in het seizoen) aan alle platforms waar de strandmeesters op zitten.

Er verdrinken jaarlijks mensen daar omdat ze die rode vlag negeren. Door de zeer sterke onderstroom die er kan staan gaat het ieder jaar weer meerdere keren mis.