Overstap in Athene

• Inge

Hallo medeprikkers,

Zaterdag is het dan eindelijk zover, we gaan naar Kreta!!

Ik heb er reuze veel zin in maar kijk wel enorm op tegen de vliegreis vanwege de overstap in Athene. Kan iemand me uitleggen hoe dit daar gaat? We vliegen met Olympic Airlines, vanaf Amsterdam naar Athene, en dan van Athene naar Heraklion..

Hopelijk kan iemand me al geruststellen voordat ik mn koffer in ga pakken!

Alvast bedankt!

• Marjorie

Hoi Inge,

Geen paniek hoor, Athene is een heel overzichtelijke luchthaven en niet zo heel groot. Ik had vorig jaar niet echt veel tijd om over te stappen (1/2 uurtje geloof ik) maar alles liep op rolletjes. Je bagage is doorgelabeld en gaat vanzelf op het vliegtuig naar Heraklion. Als je in de luchthaven komt kijk je gewoon direkt op de terminals naar jouw vlucht naar Heraklion. Je hebt tijd genoeg om naar de betreffende gate te lopen.

Ben jaloers op je, heel veel plezier!

gr Marjorie

• Inge

Dankjewel..

Als het in een half uurtje lukt moet het ons ook wel lukken in een uur!! Maar moet je dan nog eens opnieuw inchecken?

• jojanneke

Nee, je hoeft niet opnieuw in te checken. Je loopt in Athene het vliegtuig uit. Vanuit de slurf loop je meteen naar links. Dan kom je in een grote hal met veel winkels. Kijk meteen op de tv schermen waar je heen moet. Daar loop je rustig heen. Op de borden staat het goed aan gegeven. Wel moet je nog een keer door de check. En dan maar wachten. Blijf wel constant opletten of de gate niet veranderd. Dat gebeurt soms wel eens. Meestal gaat het goed. Maar er gaat ook nog een vlucht later. Ze boeken je zo om bij vertraging.

• Diana

Hoi Inge,

Hoelang ga je naar Kreta, alleen de carnavalsweek?? Wij gaan volgende week donderdag weer. Wij gaan de carnaval, maar vooral de kathara defthera op Kreta vieren.

Is erg leuk om mee te maken.

Is het de eerste keer dat jullie in de winter gaan??

Vanaf Amsterdam, je weet toch dat je ook vanaf Dusseldorf kon vliegen met Olympic en Aegean!! Is vaak goedkoper.

Nou heel veel plezier en het gaat lukken in Athene, hoor.

Groetjes Diana

• Gradus

En natuurlijk ga jij je ezeltje dan ook weer lekker verwennen :-)

• Inge

Dankjewel jojanneke, Ik kan een beetje een stress kippetje zijn als ik niet weet wat me te wachten staat.. Heb nu een beetje een beeld, gaat helemaal goedkomen!!

Diana, we gaan alleen de carnavalsweek. Ben door mn werk gebonden aan de schoolvakanties. Ik heb het idee dat we voor de griekse carnaval net iets te vroeg naar huis gaan, maar helaas.. Het is inderdaad de eerste keer dat we zo erg voor het seizoen gaan.. Ik ben heel erg benieuwd!!

Ik weet dat het vanaf Duitsland vaak goedkoper is maar momdat we op dit moment geen eigen auto hebben en we geen idee hadden wie er zaterdag nuchter genoeg zou zijn om te rijden :p hebben we voor schiphol gekozen, Heb er vrienden en familie in de buurt wonen dus het is ook nog eens te combineren :D

• Arthur

Hoezo nuchter, ik natuurlijk volgende keer even een mailtje.

kalo taxidi. Arthur

• Inge

Daar hou ik je aan!

Dankjewel!

• Diana

Ik ben ook nuchter hoor, de komende dagen!!

Ja, wist dat je aan schoolvakanties vastzat. Ja, is wel jammer, volgende week zondag is het carnaval, dus je bent dat net weer weg.

En natuurlijk ga ik mijn ezeltje knuffelen, helemaal nadat ze verleden week erg ziek is geweest (verstoppingskoliek) Dus voor mij bijna reden om op het vliegtuig te stappen.

Maar gelukkig gaat het weer goed met haar.

Heel veel plezier, geniet ervan. Zal heel anders zijn, maar wel heel erg lekker.

Tenminste dat vinden wij van de winter op Kreta.

Groetjes Diana

ps wij komen donderdag naar Kreta, nog een weekje.