Problemen met ontvangst NL-zenders?

• Monique

Dank je !!

• sandra

onze schotel is 1.80 en we hebben een humax we wonen in chersonissos

gr sandra

• Max

Iedereen die hulp denkt nodig te hebben zal toch echt even zijn/haar email adres bij mij moeten doorgeven (max@kritinet.com) anders kan ik jullie geen telefoonnummer doogeven.

Gr Max

• Schotel

Probleem is niet te verhelpen, het ligt aan de sateliet die iets van positie is veranderd. Wachten en hopen dat het weer goed komt.

• wageral

Nou, een satelliet “veranderd” niet zomaar van positie hoor. Dat wordt met uiterste precisie 24 uur per dag bewaakt.

Ik krijg berichten uit 2 kampen. Het ene kamp heeft geen beeld meer, bij het andere geen of slechte ontvangst. Ik vraag me af of degenen uit de laatste groep ook aan de “skew” van hun LNB hebben gedacht? Een LNB hoort namelijk niet recht in de houder te zitten maar zit iets gedraaid. Dat noemt men “skew” of “LNB-tilt”. Een 100% afstellen van die Skew kan het verschil uitmaken tussen wel of geen ontvangst. Op deze site kan je je locatie en satelliet invullen en de juiste “skew”-instellingen oproepen.

http://www.satlex.be/nl/azel_calc-params.html?satlo=39.0&user_satlo=39&user_satlo_dir=E&location=35.28%2C25.47&la=35.28&lo=25.47&country_code=gr&diam_w=75&diam_h=80

LET OP:

De afbeelding van de LNB is gezien van de achterkant van de schotel! Je kijkt dus IN de LNB.

Ger

• Ger

De link in mijn vorige berichtje is niet helemaal juist. Je moet zelf even de Astra-1 selecteren alsmede het Land, plaats en schotelhoogte en -breedte. Klik op “bereken” en de skew verschijnt.

Ger

• Ria

Wat ik zo vreemd vind is dat we vanaf ong.15.00 uur geen beeld hebben en tegen 18.00 uur het beeld langzaam beter word en rond 18.30 uur weer goed is we kunnen dan gewoon RTL kijken zonder blokjes e.d.Hoe kan dit?

• wageral

Ria, ik kan het je niet zeggen. Je bent niet de enige met dit verschijnsel. Op diverse fora wordt daar nu over gediscusiëerd. Zodra ik meer info (of zelfs een verklaring) heb laat ik dat uiteraard op m'n website weten.

By the way: excuses voor de “verwarring”: Ger en wageral is dezelfde persoon.

Ger

• wageral

Misschien leuk om te vermelden:

Sinds kort is er een forum speciaal voor de ontvangst van Nederlandse zenders in Griekenland (en Griekse zenders in Nederland) online:

http://www.wageral.nl/grieksetv-forum/

Om het forum zo kompleet mogelijk te maken zijn ontvangstrapporten uit geheel Griekenland meer dan welkom.

Het inloggen is vrij simpel: een fictieve naam en emailadres volstaan.

Voor alle duidelijkheid: dit is een particulier forum zonder reklame en commerciele bedoelingen. 100% hobby en interesse in de materie. Ik hoop veel input te krijgen van ervaringsdeskundigen al dan niet in Griekenland wonend.

Ger