Villa Elisabeth bij Perama

• Willeke

Wij gaan in september naar Kreta en hebben Villa Elisabeth geboekt. Is er iemand die bekend is met Villa Elisabeth. Villa Stella zit ernaast. De villa's liggen dicht bij de plaats Perama. Is het er echt zo mooi als in de folder ? Is het in september nog een beetje groen daar ? Via internet heb ik al wat meer informatie maar via Google Earth kan ik de villa's niet vinden. Alle informatie is welkom. Is het lopend te doen van de villa naar Perama om bv 's avond te gaan eten. Woont de beheerder dichtbij ? We zijn ook nog op zoek naar boeken/romans die zich afspelen op Kreta. Het is nog ver weg maar de voorpret is bij ons al begonnen.

Wie kan ons informeren ?

• Dik

Willeke

zet even op het forum waar ik de folder kan bekijken, kan ik zien wat voor huizen dat zijn, op zich zegt het mij nu niets, komende week moet ik toch nog in Perama zijn en dan zal ik even gaan rondneuzen.

groetjes Dik

• jojanneke

Perama?? Dat is wel heeeeel Grieks…..De omgeving is er prachtig.Wat je in het dorp kunt doen weet ik niet.

• Irene

Zijn dat die twee groene huizen die naast elkaar liggen? Beetje afgelegen, pal aan de weg. Stond eergister nog leeg toen ik er langs reed. Maar waarschijnlijk bedoel je wat anders. Waar staat die folder?

• Irene

Ik zie het al, het zijn gelukkig niet die twee groene huizen ;)

Ziet er leuk uit zo op het eerste gezicht. Perama zou niet mijn eerste keus zijn. Waar het precies ligt weet ik niet terwijl ik er toch regelmatig kom. Misschien kan Dik je meer vertellen. Bij wie heb je geboekt als ik vragen mag?

Veel plezier in ieder geval. In de omgeving is genoeg te doen. Perama is echter geen plaatsje om lekker doorheen te slenteren ;). En al helemaal niet voor vrouwen alleen: er zitten nogal wat bars/striptenten met Oost-Europese vrouwen. Vandaar dat buitenlandse vrouwen daar nogal vreemd/verlekkerd bekeken worden. Maar goed, daar zullen wel weer reacties op komen in de trant van dat de Kretenzers zooo gastvrij en aardig zijn ;)

• Willeke

Hoi Dik

Via Xenia.nl hebben wij Villa Elisabeth geboekt.

Op hun site zie foto's van de villa en omgeving. Dat zijn dezelfde als in hun brochure. Alvast bedankt voor het kijken in Perama en omgeving. Ben benieuwd !

• Willeke

Hoi Irene,

Bedankt voor je berichtjes. Deze villa's zijn niet groen. Villa Elisatbeth is wit en is te boeken via Xenia.nl. Mooie foto's. Was dus benieuwd of het in het echt ook zo mooi uitziet, vandaar mijn berichtje.

In Perama zouden we waarschijnlijk alleen in het begin wat boodschappen doen (brood ed) en eventueel een keer een terrasje pakken/ uit eten. Hebben ze wel gezellige taverna's ? Echt grieks is voor ons prima. We zoeken rust en cultuur.

Van ons mag iedereen naar Kreta, ook Oost Europese mensen. Alleen jammer dat sommige de boel negatief veranderen voor de gewone toerist. In Turkije al het nodige meegemaakt met all-inclusive resorts. Ik hoop niet dat die praktijken ook gelden voor Kreta. Dat zou eeuwig zonde zijn voor dit eiland.

We hebben de beschikking over een auto dus we kunnen het hele eiland over. en wandelen doen we ook erg graag. Wij vermaken ons wel !!! groetjes Willeke

• Dik

Hallo Willeke

Ben zoeven wezen kijken, de foto's bij Xenia zijn iets verdraaid, het huis is mooi, en je hebt een schitterend uitzicht over Perama, het ligt wel meer dan 800mtr

buiten het centrum, wandelen, ja als je over goede kuitspieren beschikt, het ligt

hoog, kijk maar op Google earth, ze staan er op. uit eten gaan kan je 's avonds

niet in Perama, maar des te gezelliger is Panormo aan de kust, zelf woon ik tussen deze 2 plaatsen in. een heel mooi strand heb je bij Platenes, waar ook

een Lild is, hier zitten veel NL reisorganisatie's.

als je mij mailt kan ik je foto's sturen die ik net gemaakt hebt.

het is in september ook nog groen, zitten hier namelijk midden in de olijven boomgaarden en de temperatuur is 's avnds heel aangenaam.

groetjes Dik

• Willeke

Dik,

Hoe moet ik je mailen. Ik heb geen mailadres van je. Dan maar even zo.

Bedankt voor het kijken en voor het maken van foto's. Lukt het niet dan kan je misschien de foto's op de kreta startpagina plaatsen ? Heb je een adres van de Villa ? dan kan ik gaan zoeken op Google Earth. Alvast bedankt voor al je moeite.

Willeke

• Dik

Willeke

mail mij op wakwou@otenet.gr, heb je ook skype??? mail dat door, kunnen we

samen naar de villa zoeken.

gr.dik