aangifte Griekse belasting

• Els

Wij zijn sinds juni vorig jaar de trotse eigenaren van een huis op Kreta. We zijn nu druk bezig om de verplichte Griekse belastingaangifte te regelen. We hebben al diverse namen en adressen van accountants op Kreta die dit voor ons kunnen doen. De kosten die zij hiervoor in rekening brengen lopen nogal uiteen en omdat het voor ons de eerste keer is hebben wij geen flauw idee wat zoiets zou moeten kosten.

Er is vast wel iemand die hier ervaring mee heeft en ons kan vertellen wat een accountant hiervoor in rekening kan brengen.

• Xander

Varieert van een paar tientjes tot 100 euro. Hangt af van wat de accountant / administrateur er voor vraagt.

De aangifte stelt helemaal niets voor als je verder geen inkomsten in GR hebt, en een administrateur is er dan ook in een oogwenk mee klaar.

Ze doen er natuurlijk wel graag erg ‘gewichtig’ over, maar da's meer het spelletje om jullie een hoog bedrag te kunnen vragen.

• Irene

In welk gebied zitten jullie precies?

• Els

Wij zitten ca 10 km van Rethymno. Het gaat om een simpele aangifte, geen inkomsten In Griekenland en geen auto gekocht in Griekenland

• kriti

Ik betaal 50 euro bij een accountant in Chania

• despina

ik betaal 100 euro, alleen een huis in griekenland, geen werk in griekenland en geen griekse auto. maar daarvoor houdt mijn accountant bij wat er moet gebeuren (er moest ook iets geregeld worden rond erfrecht).

• Dik

Els

er zit in Rethymon een goede boekhouder, de meeste hollanders zitten daar

hij is getrouwd met een nederlandse, is altijd makkelijk wanneer je er met het

grieks of engels, wat hij trouwens perfect spreekt uit komt. intresse, mail mij dan.

wij waren vorig jaar ook 100,– kwijt, misschien gaat het omhoog want er moeten ook aangifte voor onroerend goed belasting gedaan worden, dit of volgend jaar.

groetjes Dik

• Irene

Honderd euro vind ik wel heeel erg veel geld hoor Dik voor een simpele aangifte. Volgens mij betalen wij rond de veertig.

• Dik

Irene

dan hebben jullie geluk, ja het is maar wat je gewend bent

eerst zaten wij bij de advocaat die ook het huis heeft overgeschreven, later bleek

dat zij het aan haar nichtje doorgaf, maar wel berekende zij iedere keer een consult, dus zijn wij nu stukken goedkoper uit. maar het kan blijkbaar nog

goedkoper, ja echt hollanders, maar je kan je geld maar 1 keer uitgeven.

ik las dat je ook in de buurt van Perama woont1, wij in Roumeli, het plaatsje met

de eerste spoorbaan op kreta!!

gr. Dik