Hallo Joyce,
Wat leuk dat je net zo'n griekenlandfan bent als ik. Na 5 jaar heen en weer reizen woon ik nu al jaren op Kreta. Dus hier wat tips waar je naartoe kunt gaan:
Stalis is een goede optie alleen ook in het hoogseizoen kan het heel erg druk zijn.
Dit plaatsje ligt tussen chersonissos en malia. Er is een redelijk maar wel druk strand. Wil ja wat meer rust dan is misschien het plaatsje Sissi een optie.
Een niet te druk maar toch heel gezellig dorp waar een heel gezellig haventje is met restaurantjes.Aardige mensen die je nog echt als een vriend zien en niet als een tourist.. Typisch grieks dus.Malia is niet ver.Vanaf hier kan je makkelijk met bv een huurauto naar Agios Nikolaos en het lepraeiland spinalonga. De moeite waard!
Ook rethymnon is een optie. Deze stad heeft een oude binnenstad en heeft een lange boulevaard waar het goed vertoeven is.Vanaf hier kan je best veel dingen gaan bekijken. De stad chania is echt een stad maar de bergen achter chania zijn de moeite waard. Echt iets voor natuurliefhebbers.
Ik wens je veel succes met het uitzoeken van je vakantieadres en veel plezier op kreta.Joyce schreef:
>
> Hallo allemaal,
> We hebben als echte Griekenland fans al heel wat eilanden
> gehad, maar het grootste eiland Kreta nog nooit. Dat willen
> we dit jaar eens gaan doen.
> Ik kom er niet goed uit welke plaats voor ons het leukst is.
> Wat zoeken wij:
> - Mooi zandstrand dichtbij
> - Levendig druk centrum met barretjes en restaurants
> - Niet een te massale grote plaats
> - Goede uitvalsbasis voor de rest van het eiland
> - Leuk voor een stelletje rond de 30 zonder kinderen
> Chersonissos en Malia lijkt me verschrikkelijk, maar ik lees
> goede berichten over Stalis. Dichtbij drukte, maar toch iets
> rustiger.
> Chania is volgens mij ook leuk, maar een te grote stad
> volgens mij? En die buiten stadjes van die grote plaats, is
> daar dan wel wat te beleven?