Griekse reisverzekering??

• Addy

Hallo,

Wie weet of er een Griekse Reisverzekering bestaat? Waarin je gedekt bent voor ziektekosten in het buitenland (=nederland)?

Niet een nederlandse verzekering, want die dekt alleen maar als aanvulling op een nederlandse ziektekostenverzekering en ik heb een Griekse. Tenminste zo staat het in de bepalingen.

Wie weet dit?

gr. Addy

• Xander

Waarom sluit je niet een reisverzekering af in NL ?

Je kan toch zeker ook met een NL reisverzekering in NL met vakantie gaan ?

Ik zou eens navragen of je in NL woonachtig MOET zijn om een resiverzekering af te sluiten, of dat je ook in GR (of waar dan ook binnen de EU) mag wonen.

• Addy

Ik heb nog een nederlandse (doorlopende) reisverzekering. Maar het vervelende is dat hierin een bepaling staat dat je een NEDerlandse Ziektekostenverzekering moet hebben en alleen dan vergoeden ze iets. Ik heb IKA een griekse ziektekostenverzekering, geen nederlandse meer.

gr. ddy

• Ella

Hoi Addy, als je bij IKA meld dat je met vakantie gaan naar Nederland krijg je een reisverzekering vanaf de datum van vertrek (uit Gr) tot de datum van terug komst.

Gr Ella

• Addy

Hallo Ella,

bedoel je zo'n pasje? Dat heb ik namelijk gekregen, mag ik dan bijv. als ik mij niet goed voel daar naar een dokter? Of alleen bij een ongeval??

gr. Addy

• Monique

Zo'n pasje, ik heb er ook eentje, dekt de kosten voor een ziekenhuisopname. Maar geen ‘los’ bezoek een een arts. Kan zijn dat er andere regels zijn per verzekering natuurlijk. Ik heb NAT.

• Addy

Ja, daar was ik al bang voor. Ik wilde een bezoek aan mijjn oude huisarts brengen omdat ze de klachgt hier niet onderkennen. Maar we weten allemaal wat een bezoekje aan een huisarts in nederland kost. Daarom hoopte ik dit via een aanvullende reisverzekering op te lossen.

Maar bedankt voor de antwoorden.

gr. Addy

• kriti

Addy, met dat pasje van IKA ben je inderdaad gedekt, alleen bij een Nederlandse huisarts moet je gewoon een consult betalen. Ik heb een rekening liggen die ik nog terug moet zien te claimen bij het IKA…

Ik heb ooit eens (een jaar of 3 geleden) bij een particuliere Griekse verzekering nagevraagd wat betreft een reisverzekering. Zoiets bestaat wel hoor, maar volgens mij was het vrij prijzig. Vraag goed na of alle medische kosten gedekt zijn, ik denk dat het daar met name om gaat toch? Of wil je ook bagage meeverzekeren?

Er zijn diverse Griekse verzekeringen, Inlife, American Life, etc.

• Addy

Hallo Kriti,

nee, het gaat mij zuiver om het medische. De bagage kan ik nog steeds bij de nederlandse doorlopende reisverzekering claimen. Ook een eventuele annulering, alleen dat medische daar gaat het om.

Bedankt voor je antwoord

gr. Addy