Koutouloufari drukker geworden ?/ app Asterias

• Henri uit Assen

Dag Kretaliefhebbers,

Na vele uitstapjes naar andere eilanden komen wij dit jaar voor de 4e keer naar Kreta.

In juli ga ik met vrouw en 2 kids naar Asterias-village in Koutouloufari.

In 2002 zijn we ook in Koutouloufari geweest en het beviel ons toen erg goed.

Wij hadden een redelijk rustige omgeving ( app Niovi ) en konden de drukte van Chersonissos zelf opzoeken.

Wij hebben al heel wat recenties gelezen over app Asterias en het word goed gewaardeerd. Onze vraag is, is Koutouloufari / Chersonissos ook veranderd in de afgelopen jaren met betrekking tot de overvloed aan jeugd ,en is het voor een gezin met jonge kinderen nog aantrekkelijk? Dit hadden wij achteraf beter voor het boeken kunnen uitzoeken,maar ja….Kreta lokte ons enorm. We hopen dan ook op reacties die ons de vakantievoorpret niet wegnemen. Alvast erg bedankt !!

Groetjes Henri

• Marjorie

Hoi Henri,

Mijn man en ik waren voor het laatst in Koutouloufari in mei 2007 en het viel erg mee met de drukte. Natuurlijk is dat wel voorseizoen maar zeker de jeugd verblijft meestal in Chersonissos zelf, die hebben geen zin om 's nachts nog naar boven te lopen ;-)

• mysteriousgirl601

henri

Asteria-village staat heel goed aangeschreven in koutouloufari,voor de “jeugd” hoef je niet zo bang te wezen,in het dorpje op zich is veel nieuw bijgebouwd,winkeltjes appartementen,maar geen disco"s of derg.Wij gaan zelf voor het 17de keer heen.koutouloufari heeft ons hart gestolen.

De jeugd gaat toch wel naar chersonissos.En ik weet haast wel zeker,dat er in Asteria village geen jeugd wordt toegelaten,want ze hebben hun naam hoog te houden,het staat juist bekend bij verschillende reisorganisaties als prettig gezinsverblijf.,net zoals Marni village.Niovi is echt al jaren dicht,en daar zat je eigenlijk nog op een druk punt t.o. de kerk.

Asteria -village ligt:als je bij de waterput naar boven komt rechtsaf richting Piskopiano aan de rechterkant,ze hebben hun eigen restaurant Olivia en dan moet je met trappen naar beneden(doordat je bij koutouloufari de hellende weg opgaat ligt Asteria een beetje in een soort dal,dus de kinderen kunnen niet zomaar de weg op).Kalo Taxidi!! (goede reis.)mvrgr

• Henri

Bedankt voor de reacties.

Toch een lekker idee dat er niet veel jongeren naar Koutouloufari gaan,al gun ik hun natuurlijk wel een leuke tijd, maar dan in Chersonissos.

We kijken er enorm naar uit en laten ons alvast in de stemming komen door de Griekse internet-radio-pagina e-radio.gr.

Groetjes Henri

• Wiel

Ik kom al negen jaar in Koutouloufari en kan alleen maar constateren dat er veel veranderd is ten opzichte van 2002. Helaas verdwijnen ieder jaar weer een paar authentieke griekse huisjes, ten koste van nieuwe accomodaties, maar toch blijft het dorp zijn charme behouden. Van de jeugd heb je in het algemeen geen last, want die mijden de klim vanuit Chersonissos als de pest.

Gelukkig zullen jullie de oude vertrouwde restaurants zeker nog terug vinden en een paar zijn zelfs beter geworden dan in het verleden. Er zijn wel een paar nieuwe bijgekomen, maar dat is alleen maar goed geweest voor de kwaliteit van het eten en de menukaart.

Helaas is Chersonissos de laatste jaren afgezakt naar het niveau van Salou en Lloret de Mar, maar daar merk je gelukkig in Koutouloufari nog niet veel van.

Ik denk dat jullie er geen spijt van zullen hebben om weer eens terug te gaan naar Koutouloufari. Wij gaan er in ieder geval nog jaarlijks terug.

• Jacco

je moet soms ook geluk hebben met gezellige mensen in dezelfde tijd, weet je natuurlijk nooit. Ik ga al een jaar of 10 ieder jaar naar Kreta en ja er zijn dingen verandert. Wat eerst aan de Spaanse kust kapot is gemaakt door de Nederlandse jongeren gebeurt nu helaas ook hier. Maar toch blijft mijn totale indruk zeer positief. Probeer ook eens een hapje en drankje bij Sweet home aan de hoofdstraat in hersonissos. zeer gezellig en goede prijs kwaliteit. veel plezier gr. jacco

• henri

Duidelijk verhaal, bedankt voor je reactie, Jacco

Groet Henri

• tinne7

hallo,

Ik ga eind augustus begin september voor 2 weken naar Hotel belvedere imperial, dit is een dik kwartiertje stappen van koutouloufari?

Zelf zijn wij begin de 20. We gaan graag eens uit maar het mag zeker niet te veel zijn, we houden ook graag van wat rust en cultuur.

Weten jullie of deze plaats ook nog vrij rustig is? want chersonissos centrum is naar het schijnt heel druk?? Het is een kwartier stappen naar het centrum vanuit ons hotel heb ik horen zeggen.

begin september zal het waarschijnlijk al een stuk rustiger zijn, doordat veel jongeren al terug naar school zijn?

Dank je.

• NuNu

Kom ook uit Assen aen ga dit jaar voor 2e keer naar Asterias……. Perfecte appartementen. Wordt weer een topvakantie

17 juli - 27 juli

Leon

• Gradus

Naar beneden zal wel ja, maar je moet ook weer omhoog en dat is een hele klim :?