Platanias en Porto Platanias Beach Resort

• Jessica

Hallo allemaal,

Wij ( 2 volw en 1 kind (3 jr) ) willen 5 juni voor 11 dagen naar:

Kreta

Platanias

Aparthotel Palazzo Porto Platanias Beach Resort

Nu lees ik hier en daar dat de hotelkamers prachtig zijn, maar de appartementen wat minder.

Wie o wie is hier geweest en kan mij meer vertellen?

Verder is alle info betreffende Chania, Platanias welkom!!!!

Altijd leuk de voorpret naar een vakantie toe….

Gr,

Jessica

• Xander

Wat mij betreft is Platanias niet een geschikte dorp.

Het wordt doorsneden door heel erg drukke weg, waaraan ook de meeste taverna's en winkels zijn gelegen.

Niet zo relaxed wanneer je door het dorp aan het kuieren bent, en constant denderen de bussen, vrachtwagens, auto's, motorfietsen, etc. aan je voorbij.

Zeker niet met een kindje van 3 bij je dat ook wel eens ‘los’ wil lopen.

Ik zou een ander dorp kiezen.

Daar zijn er genoeg van, ook in het noordwesten van Kreta, ook waar je lekker met een klein kindje kan rondlopen.

• Jessica

Platanes….nabij Rethymnon??????? Is dat beter???

• Xander

Platanes is beter dan Platanias.

Het gebeurt net zoals in Platanias allemaal aan de boulevard. Die boulevard is druk, maar geen doorgaande weg met zwaar verkeer dat er constant overheen dendert.

Alles wat achter de boulevard zit in (vind ik) niet interessant. Je hebt een goede busverbinding met Rethymnon.

Je zou ook eens kunnen kijken naar het dorp Georgioupolis.

Dit dorp ligt tussen Chania (40 minuten autominuten, goede busverbinding) en Rethymnon (20 minuten autominuten, goede busverbinding) in.

Het dorp ligt aan zee. Het kleine centrum is rondom een plein gebouwd. Aan dat plein liggen veel terrasjes, en in de zijstraten nog een trits winkeltjes. Gezellige drukte.

Het strand van het dorp zelf stelt niets voor. Wanneer je echter aan het einde van de boulevard nog een paar minuten doorloopt, kom je op een fantastisch breed strand uit met strandtenten.

Aan de andere kant van het dorp, als je over de brug heen rechtsaf slaat en dan 2 minuten langs de haven loopt kom je op een perfect strandje gelegen in een kleine baai uit. Kalivaki beach heet het. Het water daar loopt maar heel langzaam af, wat het ideaal voor kleine kinderen maakt.

In Georgioupolis zitten uitstekende accommodaties, van zeer luxueus tot eenvoudig.

Georgioupolis is uitstekend te doen met kleine kinderen.

Een aanrader wat mij betreft.

Als je er iets wilt boeken, let dan goed op dat je een accommodatie uitzoekt in Georgioupolis zelf.

De meeste reisbureaus bieden de accommodaties die in Kavros zijn gelegen aan alsof ze in Georgioupolis liggen. Maar Kavros is een dorp dat 5 km verderop ligt aan de drukke snelweg. Kavros valt wel onder gemeente Georgioupolis, dus let goed op !

Kavros is vrijwel alleen maar lintbebouwing. De hotels liggen aan de zeezijde, en alle winkels aan de overkant van de snelweg. Hoewel je in het dorp maar 60 km/u mag rijden, scheuren de Grieken er rustig met 100 of sneller doorheen. Levensgevaarlijk met oversteken, zeker met een klein kind bij je !

• Jessica

Bedankt Xander!

Ik ga gelijk me verder verdiepen in Georgioupolis en opzoek naar een geschikte accommodatie.

• lucy

Ja, sluit me helemaal aan bij Xander, Georgioupolis is heel erg leuk en dorps!!

Wij verbleven in '05 in hotel Corrissia, heeft een prachtig groot zwembad, pal aan het smalle dorpsstrand, verderop idd heel mooi en breed strand.

• Xander

Het leuke is dat dit grote zwembad, in tegenstelling tot wat de meesten denken, helemaal niet van Hotel Corrissia is, maar van de gemeente.

Een gratis openbaar zwembad dus.

De taverna er omheen, Edem, wordt inderdaad gedreven door Corrissia.

Maakt allemaal niet uit. Volgens de wet in Griekenland is ieder zwembad waar je ook een drankje kan kopen een openbaar zwembad. Zonder overigens de verplichting ook daadwerkelijk iets te drinken te nemen.

Leuk om in je achterhoofd te houden. Je kan dus bij ieder hotel e.d. gewoon een duikje nemen zonder er ook ‘klant’ te zijn.

• Xander

@ Jessica

Ik ben er van overtuigd dat je geen spijt zal krijgen wanneer je besluit naar Georgioupilis te gaan. Vooral met een kindje.

Als ik je met iets kan helpen, laat het dan weten.

• Jessica

Hoi,

Pffffff, ik kom er echt bijna niet meer uit hoor!

Wat een luxe-probleem…….

Ik heb nu al zoveel gelezen en bekeken…het duizelt me helemaal.

We willen heel graag in een gezellig en niet al te stil dorpje/stadje.

We zoeken een accommodatie met een aparte slaapkamer. Graag aan het strand, nabij centrum en met een zwembad.

Wensen genoeg dus!

Mijn man denkt dat Georgioupilis te rustig is. Nu weet ik het echt niet meer.

Chania, Rhetymnon(Platanes)………….???

Verder heb ik een vermoeden dat er bij Porto Platanias Beach resort appartementen worden aangeboden die ouder zijn dan het hotel….en dus eigenlijk niet de sterren en het geld waard zijn. Weet iemand hier meer van??? Verschillende reisorganisaties bieden deze accommodatie aan. Het ziet er erg mooi uit, maar door het vele uitzoeken en lezen op internet heb ik ergens gelezen dat de appartementen in een apart gebouw zitten onder de naam “Kronos”. Misschien kent iemand deze accommodatie en weet hoe dit zit?

http://www.portoplatanias.gr/brochure_large.pdf

Ik ga nog ff verder lezen….

• Wilma

Jessica, wij zijn 2jr terug in Platanias geweest en dat was zeker goed bevallen:)

We logeerden in app Bueno Motakis villa. (helemaal geweldig.)

Joanna de gastvrouw is een schat van een mens en verder Leuk en vriendelijk personeel.(is ook mooi meegenomen toch?)

Het gebouw legt tussen de winkelstraat en het mooie breede strand in ,dat lijkt op de noordzeestrand alleen wat breder, duss je zit zo op het strand, en als je de reuring in wil dan zit je daar ook in een mum van tijd.

Er is ook een zwembad bij en geschikt voor jullie kindje van 3 jaar.

Er gaan regelmatig bussen naar Redhymnon toe =ca 5km verderop.

Er zijn veel restaurantjes en leuke winkeltjes in Platanes

Je zal er geen spijt van hebben!

Hier zijn 2 linkjes van Bueno. en een zoovertje erbij ;)

http://www.sudtours.nl/griekenland/kreta/platanes/appartementen_bueno.htm?objectIndex=0

http://www.travelbits.nl/bueno_motakis_village-007600005871158.aspx

http://www.zoover.nl/griekenland/kreta/rethymnon-platanes/motakis-village-bueno-platanes-/appartement

Groetjes Wilma (ik ben benieuwd hoe je het vind)