overstap

• jolanda

Hallo,

Even een vraagje. Als je een ticket koopt met combinatie KLM - Aegean, wordt je bagage dan doorgelabeld?

• Xander

Ja.

• Xander

Sorry, iets te snel.

Ik zie nu pas dat je met 2 verschillende maatschappijen vliegt.

In dat geval weet ik het niet.

• Patrick

Normasal werkt het zo:

als je 1 ticket geboekt hebt met 2 trajecten die door verschillende luchtvaartmaatschappijen gevlogen wordt, dan krijg je wel 2 boarding passes en wordt je bagage automatisch doorgelabeld

als je 2 losse tickets hebt dan moet je bij de overstap je bagage ontvangen en weer inchecken

• Dik

Jolanda

vanuit belgie werkt het niet, of vanaf schiphol,? kan ik je geen antwoord op geven.

vanuit Heraklion in iedergeval wel. wij vliegen eerst met aegean en dan brussels

airlines, en dan worden ze gewoon doorgelabeld!

maar je komt toch langs de bagageband, kijk even voor de zekerheid.

succes

• kriti

Hoi Jolanda,

Ja hoor, je bagage wordt gewoon doorgelabeld als je met KLM en Aegean vliegt. Vrienden van ons zijn met deze maatschappijen naar Kreta gevlogen en checkten alle bagage op Schiphol in en zagen het weer op Kreta terug.

Je kunt het natuurlijk altijd nog even bij KLM navragen.

Kalo taxidi!

• Nikos

Volgens mij is het alleen mogelijk wanneer beide maatschappijen een code-share overeenkomst hebben met elkaar. KLM heeft geen codeshare met Aegean. Lufthansa en sinds kort ook Brussels Airlines hebben wel een code-share met Aegean.

Vanuit Amsterdam kun je dan bv met Lufthansa naar Munchen of Frankfurt vliegen en daarvandaan verder met Aegean. Je bagage gaat dan automatisch door naar je eindbestemming. Beide vluchten kun je overigens boeken via de website van Aegean.

• Inge

De overstap is het enige waar ik me zorgen over maak, komende vakantie.. Gelukkig vliegen we wel beide keren met dezelfde vliegmaatschappij, Maar dan nog zie ik mezelf in Athene de aansluiting missen of op Heraklion aankomen zonder bagage..

• Xander

Wij zijn al vaak met OA naar Chania gevlogen. Altijd overstappen in Athene.

Gaat perfect, je bagage wordt doorgelabeld.

Daarnaast houdt OA rekening met mensen die een aansluitende vlucht (met OA) moeten halen. Aansluitende vliegtuigen worden bij (een kleinere) vertraging vastgehouden. Dat heb ik nu al een paar maal meegemaakt.

En anders zorgen ze voor je. Ofwel latere vlucht als dat kan, ofwel hotel.