Gastoevoer vermindering

• diny

Hallo Kretavrienden,

De gastoevoer naar de Oekrainen wordt flink verminderd wegens financiele kwesties,ik hoor op T V dat het ook Griekenland treft.Merken jullie daar al iets van?

Hier in Holland is het echt winter geworden en de temperatuur deze nacht gaat naar de -20 graden,missen jullie niet een beetje winter?

• Henk

Hallo Diny,

De kachel draait hier op stookolie en niet op gas. Met de huidige olieprijs is dit leuk stoken. Wellicht dat centrales in het Noorden, indien op aardgas gestookt, wel last krijgen.

Ik wens jullie veel plezier met de -20, maar ik mis het zeker niet. Ik vind het met 16 graden boven nul al koud. Voor volgende week staat er 19 graden (boven nul) op het schema met Zuidelijke wind. Als je wat warmte wil, dan ben je welkom.

Groetjes vanaf Kreta,

Henk

• Patrick

Zou graag met je ruilen, Henk. Vind dit teveel winter naar mijn zin ;-)

• diny

Was grappig bedoeld Henk maar dat had je wel door ,deze zomer kom ik zeker weer naar Kreta heb ook plannen om er te wonen maar eerst verkenningstocht wat me is aanbevolen,ik zou er nu al zo naar toe willen ,ik weet niet wat het is met mij maar Kreta lijkt wel mijn thuishaven ben al verschillende keren geweest ,het is mijn favoriete eiland,maar ja je laat hier niet zomaar alles achter of hebben jullie daar allemaal een huis in Holland en op Kreta?

groetjes Diny

• Henk

Diny,

Zo is het bij ons ook begonnen.

Eerst ben je niet van het eiland af te slaan. Je blijft op vakantie terugkomen. Dan ga je nadenken……maar, stel dat ik daar nu eerst een klien huurhuisje huisje neem.

Alleen maar voor de zomer en dan zien we wel. Lekker veilig want je hebt dan ook nog je huis in NL. Dat duurde vijf jaar en toen zeiden we tegen elkaar…..we kunnen net zo goed hier blijven dan hebben we de kosten in NL ook niet. Je bent per slot van rekening Europees burger en dat geeft veel ruimte.

We wonen nu op een ander plekje in Europa. Zo makkelijk is dat. Geen moment spijt van. En de kinderen….die hebben nu een vast hotel op Kreta. Altijd plaats, nooit volgeboekt en met auto. Die zijn hier ook niet meer weg te slaan.

Dus, langzaam beginnen, wennen, plannen maken en beslissing nemen. Da's alles.

Lijkt makkelijk en dat is het ook. Jij krijgt mij niet meer terug naar het drukke en overgeregelde NL. Prachtig land, we missen het..ja!! Maar hier woon je ook lekker. Je laat Nederland overigens niet achter, je bent alleen wat langer weg. Wij gaan ook regelmatig even heen en weer.

Succes met je beslissing,

Groetjes,

Henk

• Xander

Een huis hebben we al jaren op Kreta.

Alleen kunnen we er nog niet gaan wonen ivm de kinderen (school).

Helaas…

• diny

Hallo Henk,

Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben op Kreta,mag ik vragen in welke omgeving je woont?Hebben jullie ook veel contact met overige Nederlanders die op Kreta gevestigd zijn?

En wat je aangaf om eerst een tijdje een huis te huren om te zien of het werkelijk je toekomstplannen zijn lijkt me wel verstandig,want op vacantie is het altijd anders maar het Kreta trekt me altijd ook op Chios geweest overigens mooi eiland en rustig maar weinig winkels,Samos Corfoe Lefkas dus we zijn echte griekenlandfans maar het lijkt wel of ik op Kreta verliefd bent want je wilt er weer naar toe als het voorjaar wordt ,en het eten smaakt daar veel beter als hier in een grieks restaurant, de sfeer is gewoon anders ,maar ja nog even geduld en we kunnen weer boeken dit jaar wachten we op een goed aanbod van de reisorganisatie want er zit een beetje de klad in met de recessie op dit moment

vriendelijke groet,

diny

• Henk

Diny,

Wij wonen in de omgeving van Chania, op het schiereiland Akrotiri. Door onze aansluiting bij de lokale Nederlandse school, NTC Chania, hebben we ook veel contact met Nederlanders hier in de directe omgeving.

Kijk maar even op de nieuwe site die ik net een paar weken geleden op het net heb gezet….http://users.otenet.gr/~bekker/index.html

En recessie zit tussen de oren, mensen hebben niet minder geld in de beurs. Geld uitgeven aan vakantie is de beste investering in jezelf. Veel succes met het boeken van je vakantie.

Henk

• Dik

Hallo Diny

Wij wonen in de omgeving van Rethymon, hier wonen meer hollanders dan ik ken

maar ik geloof dat ons volk niet zo van de klitters zijn als die engelsen.

Ik kan je ook adviseren om eerst iets te huren voor 1 jaar , maak alle jaargetijden mee en beslis dan, je kan voor de vaste lasten van een huis in NL hier heel wat langer van leven, maar het is wel makkelijk als je het mininaal 1 jaar achter de hand houdt. en goedkoop vliegen: een week of 3-4 voor vertrek datum kan je wel

héél goedkoop vliegen met www.jetairfly.com ( tui-belgie) vanaf brussel.

heb vorig jaar retourtje van 99,– incl. maar je moet de tijd hebben om te wachten

wil je beslist op een bepaalde datum betaal je de hoofdprijs.

succes

Dik

• diny

Hallo Dik,

Wij zijn zeker niet van plan om net als de Engelse op elkaar te zitten maar af en toe een praatje zal altijd leuk zijn ook voor wat nieuwe dingen te horen en advies,maar we gaan in het voorjaar eerst weer eens kijken wat eventueel een mooi plekje is,en Rethymon en Chania zijn de favoriete omgeving het moet voor mij ook niet te rustig zijn, dat zoeken we wel op als het nodig is

bedankt voor je reactie en wellicht tot volgende keer

groetjes diny