Ook de beste wensen Franzie en vandaag is het weer lekker zonnig dus straks gaan we weer met die twee tijders naar het strand
groetjes Kees
Mij hoor je ook niet klagen……of mopperen over het weer, terwijl ik toch een Hollandse ben.
Bij die Hollandse wintermaanden horen nou eenmaal koude dagen met vorst,ijzel,sneeuw en mist. Die dagen dat we diep wegduiken in de kraag van onze dikke jas, sjaal om en wanten aan.
.
Kort geleden waren we bijna een maand op Sri Lanka, ik had geen notie van dagen en dacht er niet aan dat het november was.
Op de luchthavens van Colombo,Amman en Schiphol werden wij er weer aan herinnerd dat het binnenkort Kerst ging worden door de opgetuigde bomen met veel bling,bling die overal stonden.
We stapten in het vliegtuig bij 32 graden tropische warmte en kwamen aan bij 0 graden……brrrrrrrr….
Kon bij thuiskomst m'n draai niet vinden, kon niet in de gezellige Kerstsfeer komen…..
Totdat ik afgelopen week met onze kleinkids een paar dagen in de Zuid-Eifel was,waar het 's nachts - 9 was met overdag een stralende zon en een strakke diepblauwe lucht die mij aan Kreta deed denken…..
Het wild hing af te sterven in de vrieskou………………
………….totdat het in een grote pot in de oven geschoven zou worden voor een smakelijke Stifado…..moest weer aan Kreta denken…..
Wat is er nou gezelliger dan ‘s avonds met z’n allen bij een knappend haardvuur te zitten aan een lange tafel en te smikkelen uit die heerlijk geurende pot met een goed glas wijn erbij………het deed me weer aan Kreta denken…..
Elk seizoen heeft zijn charme en gezelligheid in welk land je nou ook bent….
Sfeer moet je zelf maken!
Voor allen een goed,sfeervol en gezond 2009
Groet,
Gerry
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?