Emigreren

• Peter

Eind 2009 gaan wij ons vestigen op Kreta (grijs maar niet oud),wie heeft voor mij adressen hier waar ik de nodige info kan krijgen betreffende: ziektekosten,belasting,nieuwe auto hier of daar kopen enz.enz

Alvast hartelijk dank en voor ieder een gezond en gezellig nieuwjaar.

Peter

• K&A

Hallo Peter

wij wonen en werken ook op kreta en kunnen je eventueel info verschaffen via de mail als je die aan ons kenbaar maakt.

Onderstaande link is van een kennis van mij die woont en werkt al erg lang hier op kreta en kan je erg goed begeleiden in de grote stap die je gaat doen.

Je hebt echt wel wat betrouwbare rustpunten nodig hier op het eiland want de weg bewandelen om hier te komen gaan wonen zit vol met valkuilen en je moet dus erg oppassen, wij weten er alles van en zijn door schade en schande wijs geworden

Maar als je alles goed hebt gedaan en je hebt de juiste info gekregen enz dan is het verschrikkelijk mooi wonen hier op Kreta

De link is http://www.isd-info.com/index_nederlands.html

Veel succes toegewenst met je stappen en als we iets kunnen betekenen horen wij het wel

Groetjes Ans en Kees

• eleni

http://www.livingincrete.net/

een hele goede website van een dame die daar ook een boek over heeft geschreven, kan je bestellen.

• Kretafan

Heb van alle regeltjes geen verstand, maar weet wel dat op Kreta heel andere wetten en regels gelden dan in Nederland. Pas goed op wat je doet en tekent.

• Albert

Hallo Peter,

Ga eens informeren bij Elxis in Utrecht 2 Grieks/Nederlandse heren die alle ins en outs weten over regelgeving en wetten in Griekenland.

Succes Albert

• Marina

Hoi,

spannend, hoor! :-D

Ik heb pas nog een boekje aangeschaft om me ook te gaan oriënteren.

Titel: “Emigreren naar griekenland”

Schrijver: Jacqueline Kramer e.a.

Uitgeverij: VanDorp Educatief

ISBN: 90-77698-12-4

Waarschijnlijk heeft een wat grotere bieb het boekje ook te leen.

Staat vol met informatie. Wellicht heb je er wat aan.

Succes!!!

Groetjes,

Marina