Kassen en..., de lelijkste plaats op Kreta

• Bart

Lijkt mij wel op z'n plaats dit geplaatste bericht even ‘naar voren’ te halen.

Auteur: Linie Kuijpers-Post (—.adsl2.static.versatel.nl)

Datum: 28-12-2008 19:03

Ik wil even reageren op de kwetsende opmerking, die gemaakt is naar mijn zwager Paul Kuijpers, die veel voor Kreta heeft betekent. Kuijpers schrijf je met uij inplaats van met uy. Dat staat overal beschreven.

Hij is slechts 32 jaar geworden. Hij is toen verongelukt op het eiland. Hij heeft niet alleen op Kreta, maar ook op Syros veel betekent voor de mensen daar.

Op beide eilanden staat daarom ook een standbeeld voor hem, om zijn goede werk. Regelmatig wordt er nog een herdenking voor hem gehouden. Wij mochten daarbij aanwezig zijn.

Het is kwetsend om te horen dat hij de mensen niet geleerd heeft om rommel op te ruimen. Als hij nu nog geleefd had, was het niet zo geworden, zoals u omschrijft. Als ik u was, zou een excuus op zijn plaats zijn, voor zijn weduwe, kinderen en verdere familie.

• Wil

Ik zie het betreffende bericht nergens.

• Piet

Zie de video op http://www.heartbeat-of-crete.com

• Bart

Wil,

Als je even zoekt op ‘de lelijkste plaats op Kreta’ dan tref je de bewuste discussie aan medio september 2008. Er is pas gisteren door de familie op gereageerd vandaar dat ik dit bericht even ‘naar voren’ heb gehaald.

• tineke

eerlijk gezegd kan ik dit niet goed volgen.

In september heb ik een berichtje over de lelijkste plaats op Kreta geplaatst. Voor mij is dat Timbaki en directe omgeving.

Wat heeft dat met meneer Kuijpers te maken? En wat heeft deze ( veel te jong overleden) meneer voor het eiland betekent? Waar is een standbeeld voor hem opgericht en waarom?

• leo

er is een videokanaal waar je alles kunt vinden over dit onderwerp

vr gr Leo

• tineke

heb inderdaad e.e.a. gevonden.

De heer Kuijpers heeft de kassenbouw in Kreta geintrocudeerd en is 36 jaar geleden verongelukt op Kreta.

Triets dat iemand op een zo jonge leeftijd overleden is, maar om nu excuses te eisen voor de gemaakte opmerking gaat mij echt te ver.

De introductie van de plastic kassenbouw zal veel voor de welvaart van het eiland betekent hebben. Echter, de plastic kassen hebben ook een negatieve keerzijde, zeker nu op veel plaatsen in de zomer i.v.m. watergebrek geen teelt meer mag plaatsvinden. De lege karkassen en het overal rond slingerende plastic vormen een grote aantasting van natuur en landschap.

Dat is natuurlijk alleen de Kretenzers te verwijten.

Indien meneer Kuijpers nog had geleefd , zou hij zich zeker ingezet hebben om dit soort situaties te voorkomen en te verbeteren.

• Wil

Ik vond niets omdat je boven het bericht de datum 28-12-2008 hebt gezet. Toen ik het bericht wel vond zag ik er helemaal niets kwetsends in staan.Ik vraag me dus af waar je op uit bent ?

• GvE

Toen ik na een paar dagen afwezig te zijn geweest mijn postvak openden las ik een e-mail van de echtgenote van wijlen Paul Kuijpers aan mij gericht.

Ik begreep niet direct waarom deze mail nu nog aan mij gericht werd omdat het inmiddels maanden geleden is dat er op pb een posting stond over: lelijkste plaats op Kreta,rommel,plastic,kassen enz.waar ik ook een reactie plaatsten;

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1493&i=47810&t=47797

Toen ik later gisteravond dit bericht op pb van Bart las werd het me duidelijk.

Op de eerste plaats is het geensinds mijn bedoeling geweest om wie dan ook te kwetsen.

De regel:Paul Kuijpers(ik schreef de naam fout)de mensen wel geleerd heeft hoe onder plastic te telen…..maar niet hoe de plastic rommel op te ruimen……

Hier doet zich weer het probleem voor van het missen van de intonatie en lichaamstaal in het geschrevenen.

De puntjes achter de woorden zouden vraagtekens of uitroeptekens ‘'moeten’' ‘'kunnen’' zijn, omdat ik het antwoord schuldig moet blijven.

Mevrouw Kuijpers laat mij weten dat haar man op Kreta werkzaam was van:1966 tot 1971 en in die perioden verzamelden de boeren het plastic wel degelijk en stuurden het naar de fabriek in Athene, waar het omgesmolten werd tot korrels waar weer iets anders van gemaakt werd.

De meeste boeren werkten er aan mee.

Daar is na Pauls dood de klad in gekomen.

Ben blij met mevrouw Kuijpers zelf te kunnen communiceren, zij neemt mij niks kwalijk en verlangd geen excusses, maar stuitte toevallig op dit bericht van maanden geleden over wijlen haar man Paul Kuijpers.

Mevrouw Kuijpers is naar aanleiding van deze posting nog op meer foute berichten gestuit, en ik zal met haar deze proberen op te lossen.

Met vriendelijke groet,

en een prettige jaarwisseling voor allen!

Gerry

• Bart

Ik ben helemaal nergens op uit Wil!

Ik vond het alleen belangrijk dat een reactie van de discussie eertijds door familie van wijlen Paul Kuijpers, ‘gezien’ zou worden. Niets meer en niets minder.