Nederlandse lekkernijen

• Karel

Hallo,

Ik hoorde gister in de ‘wandelgangen’ van Rethymno dat de Nederlandse winkel een dezer dagen weer volop gevuld wordt met Nederlandse producten: stroopwafels, ontbijtkoek etc. Mjammie…

• K&A

hoi Karel.

Dar zal gerust wel waar zij wat je gehoord hebt, maar of het waar is, is wat anders heb zeker drie maal een mail gestuurd de afgelopen maanden en gevraagd om info, prijzen en openingstijden heb tot op heden nog nooit een antwoord gekregen, lijkt me niet geheel de juiste mentaliteit als je zaken wilt doen en klanten over het hele eiland wil breiken met je website en winkel.

Fijne dag verder

Kees

• Karel

Ik zal het doorgeven Kees. Ze schijnen ook een site te hebben.

Jij ook een prettige dag.

• GvE

Wat zijn wij Nederlanders toch een ‘'raar volkje’'' ;-)

met onze *wat je van ver haalt is lekker* mentaliteit….

Zitten we op Kreta zijn we op zoek naar pindakaas, peperkoek,worst van de hema of drop…

In NL struinen en bellen we alles af voor Raki/Tsikoudia, goede Griekse wijn of andere voor ons specialiteiten van Kreta.

Heb even een kijkje genomen op: european-shop.gr en zie veel NL producten op de foto's staan.

En Kees……misschien kan je er een telefoontje aan wagen hun nummer staat ook op de site.

Groet,

Ger

• K&A

Ook gedaan enige maanden geleden werd niet opgenomen vandaar dat ik er maar van uitging dat ze alweer terziele waren gegaan, het gaat mij niet zozeer om de Nederlandse spullen ik kook erg graag Indonesisch eten en ben op zoek naar indonesische kruiden zoals trassi ketoembar enz. enz.

groetjes Kees

• Iris

Probeer anders www.realdutchfood.com eens, alles is te bestellen en ze leveren redelijk snel.

• eleni

De winkel zit tegenover hotel Kriti beach en sinds dat de Nederlandse eigenares eruit is, is het assortiment Nederlandse produkten behoorlijk geslonken. Geen HEMA worst meer, geen drop, de laatste pakjes stroopwafels, enz.

Ja GVE, ik kan het ook vaak niet begrijpen, kom je voor 2 weken naar Kreta ga je een snackbar zoeken met frikandellen en Kroketten. Maar wat nu als je hier 20 jaar woont, dan heb je toch wel eens trek in zuurkool met worst, of een stroopwafel bij de koffie. Nou de zuurkool is er genoeg te vinden bij de Spar of Champion, maar ja de worst, daar was Marion van de Nederlandse winkel voor. De leiding van de winkel heeft me beloofd dat ze er aandacht aan zullen geven. Het is vaak moeilijk om die produkten in de schappen te leggen, omdat de griekse regering wil dat de beschrijving op het artikel er ook in het grieks moet opstaan. Verder is de aanlevering duur en loont het alleen maar als je een pallet besteld. Het per internet bestellen is toch wel behoorlijk duur, dan kan je beter vrienden of familie in Nederland vragen om het te kopen en op te sturen.

• Nicole

Voor de Kerst zal de Nederlandse afdeling van de winkel weer helemaal vol zijn! Ontbijtkoek, speculaas, koffiepads, rookworst, zuurkool, boerenkool, conimexartikelen enz.enz. Volgens mij een stuk goedkoper als in een webwinkel bestellen. Bel ze even als je niet voor niets wilt rijden. Telefoonnummer is op hun internetsite te vinden en als ik me niet vergis zijn ze elke dag (ook zaterdag en zondag) van 10.00 u. tot 22.00 u. open.

• eleni

Hartstikke goed nieuws is dat, kan ik toch nog op eerste kerstdag zuurkool met worst eten, want Kerst zou eigenlijk een sober feest moeten zijn zonder die wilde uitspattingen, want krediet crisis of niet, de omzet valt alleen maar tegen in de huizen en auto branche.

• eleni

Ik was gisteren in de winkel, maar nog niks…….

Kerst zonder zuurkool, want er is nog geen UNOX worst…….