Olympic en baby

• jolanda

Ik koop altijd na de douane een flesje water en doe dit in mijn handbagage. Ook kun je een leeg flesje meenemen en dit op het toilet vullen. Je wordt toch voor je het vliegtuig in gaat niet meer gecontroleerd. Ook heb ik vaak gezien dat er in het vliegtuig een flesje werd opgewarmd in de magnetron.

• Heleen

Hoi,

Heb pas nog met OA gereist van AMS naar HER met tussenstop in Athene met een peuter van 2 jaar en 3 maanden. Mocht gewoon van alles meenemen in de babytas. oa kant en klare melk 250 ml , flesje drinken 350 ml , water 750 , pakje vloeibare nachtpap 250 ml etc.

Heb de ervaring dat ze daar niet moeilijk over doen, ook ander jaren toen we met transavia vlogen (Ongeveer 5 x gedaan met de baby) mochten we alles meenemen als je maar zegt dat het voor de baby is.

Fijne vlucht!!

• GvE

Ik heb het idee dat elke luchthaven binnen of buiten Europa hun eigen regeltjes hebben of maken….

Het lijkt op natte vingerwerk van de veiligheidsbeamte die toevallig dan aan de controle band staat.

Ben onlangs terug gekomen van Sri Lanka en heb verschillende luchthavens aangedaan…….bij de een letten ze op vloeistoffen en pakken het af….terwijl wij op een andere luchthaven de schoenen uit moesten doen en ook de rugzak moesten uitpakken en ze helemaal geen oog hadden voor de flesjes water die er in zaten….of andere vloeistoffen in toilettas maar wel een zaklampje of reserve bril in brillenkoker aan alle kanten stonden te bekijken of het een wereldwonder was.

En dat soort ervaringen hoor ik al jaren in mijn omgeving van mensen die reizen.