olijfolie

• chris

Leuke tip. Ik ga binnenkort naar de apokoronas, met een flinke bus. Zal zeker een paar blikken meenemen . Baukje, heb je een wat preciezer adres? (ik ga je niet beconcurreren hoor).

• Marilia

4,94 euro voor een half litertje is wel heeeel veel. Komt zeker door die ‘mooie’ blikken? M'n man verkoopt heel wat goedkoper. Als er interesse is dan hoor ik het wel.

• chris

Altijd interesse in goede olie. Hangt ervan af waar ik het kan halen. Mail me maar even.

• Xander

In de Apokoronas zit een Olijvenperserij langs de oude weg van Georgioupois naar Vrisses. Precies op het punt waar je de snelweg op kan.

Ze verkopen ook aan particulieren in elke hoeveelheid die je wilt. Ze hebben daar uitstekende olijfolie.

• monique

Bedoel je die grote olijfoliepersfabriek, waar ze ook bouwmaterialen verkopen en 's zomers Kretenzer produkten aan toeristen ?????

• Xander

Ik heb geen idee of ze daar ook bouwmaterialen verkopen.

Naast het gebouw zie je inderdaad bouwmaterialen liggen, maar of die van de olijfoliefabriek zijn weet ik niet.

Voor de fabriek staat altijd een lange tafel met alleen maar olijfolie er op.

De fabriek die ik bedoel staat precies op het kruispunt bij de afrit van/naar de snelweg.

Ik bedoel in ieder geval niet de firma Braoudaki die een stukje verder richting Vrisses zit. Da's wel een echt touristenzaakje met bijbehorende prijzen. Ze hebben ook een winkel in Georgioupolis.

Zelf heb ik nog nooit iets in de olijfoliefabriek gekocht.

Ik ken alleen mensen die daar wel olijfolie hebben gekocht. En zij vonden het prima olijfolie.

Ik krijg mijn olijfolie, zoveel als ik maar wil hebben, altijd van een goede vriend van mij in de buurt van Georgioupolis.

• monique

Dan bedoelen we dezelfde olijfoliefabriek. Van de oranjeroze huizen van de fam. Braoudakis krijg ik zere ogen als ik er langsrij.

• Xander

En ik geef dan altijd een beetje meer gas en zet even de zonnebril goed voor m'n ogen 8-)

• monique

:-)))))))

• tom

Wij nemen af en toe een 5 liter blik mee in de bagage , dat gaat goed.

Over de prijs,

Ik zag onslangs 75 cl Kritsa olie voor 79 Euro op het internet . Was dan ook terecht beschreven al de beste olie ter wereld. :)

Hoe was dat ook weer

iets is waard wat de gek er voor geeft …..