Prijzen Kreta 2009

  • Ronald

    De verschillende Reisagentschappen zij nu druk bezig bedjes in te kopen voor Uw vakantie 2009 de prijzen voor een bed die ze gegarandeerd bieden zijn belachelijk laag . 17 Euro per bed per dag

    Hoe in hemelsnaam kunnen we U als consument een all inclusive vakantie bieden voor een vergoeding van 150 euro p.p.p.w. per persoon per week??

    De Receptionist ,Het kamermeisje ,De barman ,de tuinman, de man van de technische dienst ,de meisjes die U lakens wassen enz. werken 65 uur per week

    vaak voor een loon van minder dan 30 euro per dag.

    aan de andere kant gaan de prijzen voor het landen op Heraklion en de transfers belachelijk omhoog ,dit kan zo echt niet langer

    Cretan holydays, Rhodos Tours travelland Crete, Union , en meer van dit soort boeven firma,s beheersen hier de markt ,Uw vliegreis ,Uw Transfer ,Uw excursie Uw verblijfplaats,kortom alles neemt U de plaatselijke bevolking en hun medewerkers , en of luchtvaartmaatschappij niet Kwalijk

  • Xander

    Ik snap je punt.

    Wat verwacht je nu van de vakantieganger die graag voordelig naar Kreta op vakantie wil ?

    Moet die Kreta gaan boycotten of zo ?

    Die inkopers kunnen met die lage prijzen wegkomen omdat er een enorm overschot aan acco's op Kreta is. Voor jou tien anderen is hun devies. En dat is dus ook zo. Of je moet iets unieks hebben, waarvoor de toerist bereid is te betalen. Maar ja, de meeste acco's zijn 13 in een dozijn.

    Als er schaarste aan acco's zou zijn, dan zouden de prijzen aanzienlijk hoger zijn.

  • Janklaas

    Rhodos Tours bestaat niet meer en Union is een busmaatschappij ;)

    En busmaatschappijen verkopen geen bedjes.

  • John

    Hallo,

    Wat dacht je van Arke die prijzen zijn toch niet laag te noemen.

    En alleen een ticket kopen en dan een app zoeken ben je veel duurder uit als dat je een pakket reis koopt.Roland jij zegt dat Kreta goedkoop is,ik betwijfel dat,kijk de gidsen er maar op na, wat je op Kreta kwijt ben kan ik ergens anders ook naar toe,meestal een betere accomodatie denk aan Turkije en dat is nie het enige land wat goedkoper is. En de consument kan nu maar eenmaal zijn verdiende euro's uitgeven.

    Gr John

  • Patrick van Zundert

    Turkije goedkoop?

    Die tijden zijn ook al ver over. Is vaak ook appels met peren vergelijken. Kijk maar eens wat een “echt” vijfsterrenhotel in Turkije kost in het hoogseizoen.

  • manos

    Maar dat zijn wel landen waar de belastingen lager zijn, waar de salarissen lager zijn, waar je in de winter gras kan eten, omdat je uitkering 10 keer niks is, landen die geen lid van de EEG zijn, landen die het niet zo nauw nemen met veiligheid, regeltjes, enz. Wat dat betreft ben je misschien wel het goedkoopste uit in Somalie, maar wie wil daar nu Topless lopen in de Sahara, krijg je een steen naar je kop.

  • Patrick van Zundert

    Exact, het is vaak appels met peren vergelijken.

    Neem de Cariben:

    Luxe vakantie 2 weken Aruba met je gezin kost je al snel 6000 tot 9000 euro excl. drankjes, eten etc.

    Voor 4000 euro zit je all-in op Isla Margarita, waar belasting minimaal is.

    Toch weet ik vrijwel zeker dat die 2 weken op Aruba heel anders geleefd worden dan 2 weken Venezuela.

    Vrienden van ons zijn bijv. afgelopenzomer naar Tunesië geweest. Waren in hoogseizoen voor 2 weken all-in met 2 jonge kinderen 3500 euro kwijt, waar ze een jaar geleden op Kreta 5000 kwijt waren. Toch vonden ze (achteraf) die 5000 euro veel beter besteed dan die 3500 euro in Tunesië. ;-)

  • Henk

    Inderdaad,

    Vergelijken is vrijwel onmogelijk, omdat vakantie een optelsom is van belevingen. Natuurlijk is het te besteden bedrag van belang, maar voorop staat dat de beleving voldoet aan de verwachting.

    De verwachting start bij het selecteren van de accommodatie. Wanneer het te besteden bedrag de boventoon voert, om welke reden dan ook, dan zal de accommodatie daaraan moeten worden aangepast. In elk budget past nu eenmaal maar een bepaalde groep van accommodaties.

    Onrealistische verwachtingen, met een beperkt budget, voeden vaak de gevoelens van ontevredenheid. Kies, indien mogelijk, voor kwaliteit boven kwantiteit.

    Kwaliteit mag worden vertaalt naar; hoe de lokale bevolking omgaat met de toerist. Veelal wordt dan een iets lagere standaard - naar de verwachting - van het complex geaccepteerd.

    Ook op Kreta is een lichte kwaliteitsslag te bespeuren. Uitbaters in onze omgeving raken zich er meer en meer van bewust dat een kwalitatief goed geleverd product waarborg betekent naar de toekomst. ‘Wat kan ik betekenen voor mijn klant.’

    De uitbaters van complexen die deze slag niet kunnen maken zullen uiteindelijk het onderspit delven. Het is uiteindelijk de klant die kiest.

    Vanaf Kreta wensen wij iedereen een hele fijne vakantie toe in het komende seizoen.

    Henk.