Sfakia

• Marcel

Wie zijn er in Sfakia geweest en hoe is het daar.

Strand, snorkelen, dorpje?

Alvast bedankt,

Marcel

• frans

hai marcel,geen reactie op je vraag tot nu toe.dat hebben de heldhaftige inwoners van sfakia niet verdiend.het dorp ligt aan het eind denkbeeldig van een prachtig bergachtig gebied.daarna komt er een laagvlakte richting kastello. sfakia heeft een haventje met een kleine boulevard met eet tavernes.Snorkelen en strand in de omgeving. leuke plaats maar mijn persoonlijke mening niet voor langere tijd.groet

• Leonardus

Prachtige wandelomgeving, Aradena kloof / brug !Sfakia zelf heeft niet veel te bieden en leeft van de toeristen welke de Samaria kloof hebben gelopen.

Die de wachttijd voor de bus doorbrengen in de diverse tentjes op de boulevard.

Persoonlijk vinden we Sougia leuker, ( Ja we houden van rust en wandelen in begin mei !)

Een heel mooie site met webcam van een Nederlander woonachtig in Sfakia: Erno

http://www.sfakia-crete.com/sfakia-crete/factsnl.html

• Xander

Sfakia is naar mijn mening een leuke plaats om kort te zijn. Het is er heel druk als de boten van en naar de Samariakloof aankomen en vertrekken. Daarbuiten is het betrekkelijk rustig.

In het dorpje is verder niet veel te doen.

Wanneer je aan de zuidwestkust wilt zitten zou ik voor Paleochora of Plakias kiezen. Wil je veel tripjes maken, dan Plakias omdat je in Paleochora echt helemaal in het zuidwest punje van Kreta zit.

Plakias is dan beter qua mogelijkheden.