transavia stopt vluchten op Heraklion

• margje

Deze week hoorde ik het gerucht dat Transavia niet meer zou vliegen naar Heraklion. Ik heb de vraag bij de maatschappij neergelegd,maar tot nu toe geen antwoord gekregen.Weet iemand hier het fijne van ?

• Martine Prest

Ik heb via Sunweb al geboekt voor volgende jaar.

Die vliegen tot nu toe altijd met Transavia.

En ik vertrek vanaf schiphol naar heraklion.

Ben dus benieuw.

• rm

Misschien alleen vanaf Schiphol en niet meer vanaf Rotterdam c.q. Maastricht o.i.d.

• Patrick van Zundert

Transavia en reageren op e-mails….is niet hun sterkste kant.

On-topic:

Ik acht de kans zeer klein dat Transavia in de zomer niet naar Kreta vliegt. In het huidige zomerschema komt Kreta nog niet voor, maar alle andere bestemmingen in Griekenland én Turkije ook niet. Die prijzen worden meestal later bekend dan andere bestemmingen.

Wie zou de vluchten anders moeten uitvoeren? Arke Fly? Denk dat ze niet de capaciteit hebben om in hoogseizoen tientallen vluchten per week naar kreta te verzorgen en denk ook niet dat Arke Fly (= Tui) zal vliegen voor pakketreizen van de grote concurrenten Oad, Hotelplan, Neckermann, Sunweb en Jiba.

• chris

Het zou heel goed mogelijk zijn dat transavia stopt met het verkopen van losse tickets. Deze zijn/waren altijd op hun site te boeken. Wellicht nu alleen charters?

• Patrick van Zundert

chris schreef:

>

> Het zou heel goed mogelijk zijn dat transavia stopt met het

> verkopen van losse tickets. Deze zijn/waren altijd op hun

> site te boeken. Wellicht nu alleen charters?

Dat is natuurlijk een optie waar ik nog niet aan gedacht heb.

Zou een heel slechte zaak zijn voor de kleine ondernemers op Kreta die afhankelijk zijn van mensen die op eigen vervoer naar het eiland komen.

• Patrick van Zundert

Op http://www.transavia.com/hv/nl-NL/reisgids staan Heraklion en Chania gewoon vermeld als bestemmingen. Tickets boeken is echter (nog?) niet mogelijk.

• K&A

Hallo

Deze discussie word elk jaar weer gevoerd door een aantal mensen die weer allerlei fabels horen en elk jaar weer kan je vanaf ongeveer eind december begin januari gewoon boeken dus dat zal dit jaar ook wel weer gewoon kunnen.

fijne dag verder vanaf Kreta toegewenst bij een temperatuurtje van ruim 20 graden.

Kees

• Xander

Ik heb een tijdje terug een email van Transavia ontvangen waarin staat dat Kreta (HER) vanaf 11 december boekbaar is via hun website.

Zoals gebruikelijk is Chania niet via de Transavia website boekbaar omdat die bestemming alleen met door reisorganisaties gecharterde vliegtuigen wordt aangevlogen.

Voor Chania moet je dus bij de reisbureau's zijn.

• claartje

Sorry hoor, maar iedereen kan toch wel begrijpen dan Transavia daar niet mee stopt. Er gaan in de zomer tientallen vluchten per week. Als ze ergens iets aan verdienen, is dat aan vliegen naar Kreta. Iemand ziet iets nog niet op de site staan en er is meteen paniek. Ik snap dat niet.