zullen prijzen online reisbureau's nog dalen?

• lenie

beste kretakenners

Jullie hebben (waarschijnlijk) veel meer ervaring dan ikzelf, want voor mij is het de eerste keer: ik zou graag voor het eerst naar kreta op reis in het voorjaar.

Ik ben al wat aan het surfen geweest natuurlijk bij de u bekende online-reisbureau's (jiba, sunweb…).

Hebben jullie ervaring of hun prijzen nog dalen later op het seizoen?

Bieden zij bv ook promoties aan later, en/of last-minutes aan bodemprijzen?

• Patrick van Zundert

Dat weten ze zelf nog niet, want het is een kwestie van vraag en aanbod.

Als ze ingekochte reizen over hebben en de belangstelling is laag, dan worden die pakketreizen waarschijnlijk voor minder aangeboden.

Als de vraag echter hoger is dan het aanbod dan zijn de last minutes juist vaak duurder, omdat er extra ingekocht moet worden.

Het is een kwestie van gokken. Wil je persé voor een bepaalde accommodatie kiezen dan doe je er verstandig aan om vooruit te boeken.

• Wil

En als het je niet veel uitmaakt zou ik wachten. Het aantal boekingen voor wintervakanties is al ver achtergebleven bij vorig jaar. De verwachting is dat dit voor de zomerboekingen( als de omvang van de recessie duidelijker is voor de gewone consument) nog erger zal zijn.

• manos

Zeker als je in het voorjaar komt zijn er genoeg aanbiedingen. En wat is voorjaar, voor April, wel dan zijn er nog geen charters, dus ben je altijd aangewezen op lijndiensten.

• Arthur

Vanaf 1 april zijn er charters naar Heraklion en dat is voorjaar