heimwee

• Martine Prest

Ik ben nu 3 weken terug uit Kreta. Toen ik vertrok was het er nog 28 graden, nu nog 20 graden en zonnig.

Op een dag als vandaag terwijl de sneeuwvlokken mij om de oren vliegen, heb ik meer heimwee dan anders… Ik wil terug!!!

• Anita

Hoi Martine,

ik voel met je mee,

afgelopen week kregen wij een telefoontje vanuit Malia,

Onze vriend had het ook over het mooie weer, maar ook over de zieke palmen in zijn tuin.

Dat was niet zo'n goed nieuws.

Ik zou zo terug willen, maar moet nog 176 dagen wachten.

gr. Anita

• Martine Prest

Onze Griekse vriend uit Malia heeft ook last van zieke palmen. Hij heeft al gif gespoten, ik hoop dat het helpt. Schijnt door die grote palmen te komen die ze een paar jaar geleden uit Egypte hebben laten komen.

• Anita

klopt, maar het hele middellandse zeegebied heeft er last van.

Volgens Dimitris zijn vooral de canarische palmen betroffen.

Wij zien het wel als we gaan, hoewel ik “mijn” palm op “mijn” teras zal missen als die er niet meer zou zijn…..

ik verheug me nu al op de vis uit de oven bij jullie vriend ;-)

• Xander

Heimwee naar Kreta kan je niet hebben.

Volgens van Dale:

heim·wee het; o ziekelijk verlangen naar huis

Naar HUIS dus :-)

• Bart

Dus kortom………, SPITI

• Martine Prest

Ja, die schijnt erg lekker te zijn. Ik ben helaas allergisch voor alles dat kan zwemmen. Ik ben meer van de Griekse specialiteiten zoals Soutzoukakia, Gemista, Mousaka, Stifado enz.

• Martine Prest

Ja, toch Kreta voor mij dus. Ik mag dan fysiek hier geboren zijn in Nederland. Maar mijn hart is toch echt daar pas echt geboren. Ik voel me daar meer thuis dan hier.

• Henk

Hallo Martine,

Het is hier inderdaad nog lekker weer, zeker als je dit afzet tegen het weerbeeld in Nederland. Voor ons is 20 graden toch wel frisjes en 's avonds hebben we ook de kachel aan. Maar, begrijp me goed, ik klaag niet hoor.

Je kan gelukkig nog wel terugkijken op een heerlijk verblijf nog niet zo lang geleden.

Zodra ik wat foto's heb van het mooie weer hier op Kreta zal ik deze weer plaatsen op dit PB. Sterkte in NL met het slechte weer.

Henk

• Piet

Als je heimwee hebt naar Kreta, Martine, kijk dan even naar mijn korte video over het weer van vanochtend en je heimwee zal op slag verdwijnen!

Groeten,

Piet