rakoumeli

• carin

Van mijn buurvrouw kreeg ik het recept van rakoumeli:

1 l raki,

4 eetl. honing,

4 kaneelstokjes,

3 of 4 kruidnagels,

stukje sinaasappelschil.

Doe alle ingrediënten in een fles en zet de fles drie maanden op een donkere plaats weg. Om de paar dagen schudden tot de honing is opgelost.

Jamas!

• Martine Prest

Klinkt best lekker, maar dat vind ik weer zonde van de raki. Die drink ik liever zo.

• Henk

Hi Carin,

Dagelijks nemen wij een slokje van dit heerlijke spul.

Hier in huis noemen we het ‘medicijn’. Het is goed voor alles in je lijf. Zeker bij verkoudheid - zelfs hier op Kreta - is dit het beste medicijn wat je kunt nemen. Los hiervan smaakt het ook nog uitstekend.

Voor mensen die de raki soms té sterk vinden, is dit een uitstekende vervanger. Enkele restaurants hier in de omgeving serveren het ook na het eten als ‘afzakkertje’.

Wij kopen het dan wel kant en klaar, da 's net zo makkelijk.

Jammasssssss

Henk

• chris

Ik heb ook een flesje staan van dit heerlijk, lichtgoudgeel godendrankje. Hebben jullie eigenlijk wel de echte? De rakomello dient namelijk door de priester te worden ingezegend. :-) Waarvan akte! Ik heb de mijne, gezegend en al, in Milia gekregen.

• Sandra

Nou, eerst een fles raki aanschaffen (kent iemand een winkel in de buurt van Eindhoven waar ik die kan kopen, anders maar via internet) en dan aan de slag. Lijkt me een goed (en lekker) middel in deze donkere Hollandse dagen!

• Marjan

In Nuenen zit een Griekse winkle, ILIOS.

De Huufkes 89 B

040-2573440

Vrijdag van 13.00 tot 18.00 en zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur open.

• Henk

Hallo Sandra,

Hier drinken we de rakomelo ook wel enigszins verwarmd. Dit doe je dan vooral als je een lichte verkoudheid voelt opkomen. Veel Grieken hanteren dan ook de volgende spreuk: ‘two rakies a day, keeps the doctor away’.

Succes met de aanmaak van je rakomelo.

Henk

• Arthur

wat klopt hier niet??

• GvE

Als je op zoek bent naar Griekseproducten kan je daar zeker terecht ook online bestellen: kretaproducten.nl

Had laatst de vriendelijke eigenaar nog aan de telefoon om te informeren of hij ook Griekse Raki,Tsikoudia,of Tsiperou verkocht in zijn winkel.

……Maar helaas dat lekkers had hij niet in zijn assortiment……

Wel onder de kurk voor eigen gebruik;-)

Ik vertelde hem dat er in de wijde omgeving van Eindhoven niet bij een slijter de Gr. Raki te koop was.

Hij zou er zich eens in gaan verdiepen om het te gaan inkopen.

En stelde voor alvast een flesje voor mij mee te brengen als hij weer van Kreta terug kwam.

Ik kocht bij de groothandel in Aken Tsipero en de kwaliteit was volgens Harry goed!

http://www.elfo-ac.de/€9.99 1/2 litertje

Dan weet ik dat er bij de grieksewinkel op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht ook Griekse Raki verkocht wordt

http://www.grieksegids.nl/bedrijven/griekse-winkels.php

Je zou alleen al voor dit heerlijke receptje Raki met zuivere Honing van Kreta verkouden willen zijn……

Gerry

• GvE

foutje.

kretaprodukten.nl