snorkelstranden Kreta

• Marcel

Dank jullie wel voor de tips.

Is er verschil in water ( ik bedoel golven, stroming, helderheid ) tussen Noord en Zuid of Oost en West?

Ik weet ook wel dat er misschien goeie russen (lees oostblokkers, het zijn niet allen de russen) tussen zitten maar over het algemeen hebben we slechte ervaringen met deze mensen. En de vrouwen liggen er inderdaad potsierlijk bij, brrr.

gr,

Marcel

• tineke

hoi Marcel, wij hebben de afgelopen jaren gedoken en gesnorkeld aan de noord-zijde ( tussen Sissi en Hersonisus), rond A. Nicolaos, aan de westkust en zuidkust rond Plakias, maar ook verderop.

Eigenlijk kan je overal goed snorkelen als er maar vanaf het strand op zwemafstand rotsen zijn. Het zicht is vrijwel overal goed, onder water kan je makkelijk 30/40 m ver zien.

In het zuiden waait het harder dan in het noorden, persoonlijk vind ik dat heerlijk, het maakt de temperatuur aangenamer. Je moet dan wel even kijken waar je goed kunt snorkelen, bij harde wind kun je bijvoorbeeld niet snorkelen ten westen van het haventje in Plakias ( leuke snorkelplek met zelfs murene's) maar wel in Skinaria, een baai ten oosten van het dorp.

Gelukkig kent Plakias, behlave hotel Kapyso geen all-inclusive hotels, deze hotels zijn de doorsteek voor de kleine restaurantjes. Volgens mij zit er even ten westen van Plakias in Souda wel weer en a.i. hotel.

Ook in Sissy zitten meerdere luxe a.i. resorts. Ik denk dat jullie in de buurt van Sissy of Agios Nicolaos wel hotels vinden die aan al jullie eisen voldoen.

• Marcel

Dank je wel Tineke.

We zullen daar eens wat gaan orienteren of dat wat is.

Qua warmte zijn we wel wat gewend, komen regelmatig aan de Egyptische Rode zee.

gr,

Marcel

• rm

Schijnt dat de Russen in de all-inclusive hotels nogal aanwezig zijn, borden vol scheppen, onbeschoft tegen personeel, voordringen etc. etc. Tenminste, dat lees ik bij vakantiereiswijzer als commentaar op bijna alle all-inclusive hotels.

• leo

dat zelfde fenomeen hebben wij ervaren in Turkije maar dan gewone Hollanders

vr gr Leo

• Marcel

Dat klopt inderdaad, het is af en toe vreselijk met die lui.

Uiteraard zullen er ook wel goeien tussen zitten.

Marcel