hoi Marcel, wij hebben de afgelopen jaren gedoken en gesnorkeld aan de noord-zijde ( tussen Sissi en Hersonisus), rond A. Nicolaos, aan de westkust en zuidkust rond Plakias, maar ook verderop.
Eigenlijk kan je overal goed snorkelen als er maar vanaf het strand op zwemafstand rotsen zijn. Het zicht is vrijwel overal goed, onder water kan je makkelijk 30/40 m ver zien.
In het zuiden waait het harder dan in het noorden, persoonlijk vind ik dat heerlijk, het maakt de temperatuur aangenamer. Je moet dan wel even kijken waar je goed kunt snorkelen, bij harde wind kun je bijvoorbeeld niet snorkelen ten westen van het haventje in Plakias ( leuke snorkelplek met zelfs murene's) maar wel in Skinaria, een baai ten oosten van het dorp.
Gelukkig kent Plakias, behlave hotel Kapyso geen all-inclusive hotels, deze hotels zijn de doorsteek voor de kleine restaurantjes. Volgens mij zit er even ten westen van Plakias in Souda wel weer en a.i. hotel.
Ook in Sissy zitten meerdere luxe a.i. resorts. Ik denk dat jullie in de buurt van Sissy of Agios Nicolaos wel hotels vinden die aan al jullie eisen voldoen.