snorkelstranden Kreta

• Marcel

Hallo allemaal,

Komend jaar willen wij naar Kreta.

We zijn eigenlijk op zoek naar een locatie met een mooi zandstrand maar ook wat rotsen waar het mooi is om te snorkelen.

Tevens moet het in de buurt liggen van een all-in hotel.

Wij zoeken een beetje in rustig gebied, dus zonder jeugd of kleine kids. (liefst ook zonder russen, maar die kom je tegenwoordig overal tegen ;-) )

Graag horen we wat snorkel en strandtips waar we ons heerlijk kunnen verwennen met water zon en zand.

gr,

Marcel

• K&A

En mogen we ook weten wat er mis is met de Russen, kijk in Malia en Hersonisos hier op Kreta en zie wat de Nederlanders en Engelsen voor een beesten kunnen zijn.

fijn weekend verder

Kees

• Robertakis

Hallo

Het strand van Mononaftis Agia Pelagia is mischien iets voor je.

Niet te groot strand rotsen en heel mooi onderwater.

De duikschool Stay Wet zit daar ook.

Ernaast zijn de hotels Sea side, Peninsula en Bleu Bay alle all inn

Vriendelijke groeten

• Arthur

Plakias zuid Kreta diverse duikscholen en snorkel plaatsen met gelukkig rustige jeugd en vrolijke kleine kids.

Als ik dit lees vallen mij de klompen uit, jullie moeten een reis naar de maan boeken heb je geen last van mij en de rest. (sorry geen all-in hotel)

Grz Arthur

• Marcel

dank je wel, daar kan ik iets mee.

En het gedrag van russen is ver beneden pijl. Borden vollaaien en laten staan. Fruit inladen en meenemen naar elders, obers laten lopen voor een servet…

Begrijp je.

Marcel

• Marcel

Het gaat ook niet om jullie vakantie Arthur maar om die van ons, toch.

Overigens hebben ze op de maan geen all in hotellekes ;-) .

• Sandra

Mononaftis Bay zoals al vermeld bij Agia Pelagia. Hotel SeaSide, in voorjaar 2007 bezocht, mooi, goed verzorgd all-inclusive hotel. Oost-Europeanen ontdekken Europa: dus ook Griekenland en daarmee ook Kreta. Maak je niet druk om andere culturen en gebruiken, je hebt vakantie! Anders kan je beter een afgelegen villa afhuren incl. kok en schoonmaakster, in regio Elounda bijvoorbeeld, wat minder rotsen in water maar zeer heldere zee. Je betaalt daar gemiddeld ook wel behoorlijk wat meer.

• Arthur

Sorry Marcel was een grapje probeerde iemand uit de tent te lokken, probeer dit eens het ligt net buiten Plakis www.kalypsohotels.com Het is wel erg afgelegen.

hier gaan ze vanuit de baai de zee in en zie je ook weer aan de oude vloedlijn dat Kreta overhelt naar de oostkant en omhoogkomt aan de westkant

Groetjes Arthur

• Arthur

PLAKIAS

• Xander

Ik kom op Kreta wel eens in een restaurantje dat door Russen wordt gedreven. Het eten is er goed, en zo af en toe eens wat anders is ook wel leuk. Er zitten daar altijd erg aardige Russische gasten. Zeer beleefd, en je kan er ruim mee lachen.

Alleen zien de dames er nogal eens potsierlijk uit. Laten we zeggen ietwat uitdagend. Zullen ze in Rusland wel mooi vinden. Maar maakt verder niet uit, want wel aardig.

Maar ik begrijp Marcel ook. Ik heb ook nogal eens Russen meegemaakt op Kreta die ronduit asociaal gedrag vertonen, geen besef van normen en waarden hebben, en zich zeker in de Horeca ernstig misdragen. Obers zijn ook mensen en geen honden (moet je ook aardig tegen zijn).