wonen op kreta

• diny

Hallo Gerry,

Bedankt voor de tip van het boek,alle tips kunnen we gebruiken er is genoeg te doen om je zo goed mogelijk voor te bereiden voor we er een huis laten bouwen want een vervallen huis zie we niet zo zitten ,maar wel een uitdaging voor

jongere mensen

vriendelijke groet

Diny

• Xander

Nog een (Engelstalig) boekje.

Het is geschreven door een Engels echtpaar dat een huis op Kreta heeft gebouwd. Ze schrijven ook over de tegenslagen die ze hebben moeten verwerken, en dat waren er redelijk veel. Ze hebben het projectmanagement zelf ter hand genomen zonder Grieks te spreken en heel goed te weten wat er in Griekenland allemaal bij komt kijken wanneer je een huis bouwt, en dat is volgens mij een hele grote fout.

Je MOET goed Grieks projectmanagement organiseren. Dat heb ik ook gedaan, en daarom heb ik geen problemen gehad.

Bij het boekje zit een handig Excel rekenblad op CD aan de hand waarvan je een aardig idee krijgt wat er (financieel) zoal op je afkomt.

Je krijgt wel een heel goed inzicht in alle regeltjes en procedures waar je (projectmanager) mee te maken krijgt.

Eigenlijk een onmisbaar boekje.

http://www.build-a-greek-house.com/index.html

• diny

Hallo Xander,

Hartelijk dank voor alle goeie informatie die je me stuurt,kan alles gebruiken

groetjes

Diny

• jeroen

Hallo Diny,

Als jullie daar toch zo graag een huis willen laten bouwen,zou ik zeker ook een zwembad erbij nemen (voor de kleinkinderen enzo…)

mvg jeroen:)

• diny

Hallo Jeroen,

Dat gaan we nog overwegen want is vrij duur

groetjes Diny

• Xander

Nog los van het gegevens dat een zwembad duur is, denk ook eens aan het dagelijkse onderhoud dat je er aan hebt !

Weet dat in Griekenland een overheidsregel is dat iedereen die een zwembad heeft, en drankjes verkoopt (Hotel, appartementen, taverna, bar, etc), diens zwembad openbaar is. Iedereen mag er dus gebruik van maken ! Drankjes afnemen niet verplicht.

Met andere woorden, zwemmen in een zwembad kan je dus zo ongeveer overal !

Onze ervaring is dat het gebruik maken van zo'n zwembad door de meeste Grieken als geen enkel probleem wordt gezien. Wanneer wij een tripje maken, en onze dochter wil onderweg even zwemmen stoppen we altijd bij de eerste de beste (leuk uitziende) acco oid en neemt ze een duik. Nog nooit problemen meer gehad. Ze vinden het over het algemeen zelfs leuk !