Zonnige plaat

• Harry

Ik was even op het eiland.

Maar waar ??

• GvE

Hoor ik hier een bekende melodie…….waardoor ik bijna automatisch met m'n vingers ga knippen?

• Harry

Au contraire !!

• GvE

Dan draai je de kaart van Kreta maar om :D

• Harry

Is gemaakt in/op dezelfde plaats

• martine

Ik gok op Plakias (ik meen die beschilderde kade al ergens gezien te hebben).

Mooie foto's trouwens.

• Arthur

Klopt deze is van boven gemaakt

• Harry

Het is inderdaad Plakias.

Ik wilde hier wat foto's van hebben, om de derde mogelijkheid in beeld te brengen om op het strand van Preveli te komen.

De eerste mogelijkheid is via de vele trappen bij het Verzetsmonument op de hoogvlakte richting Moni Preveli: een heleboel klauterwerk.

De tweede mogelijkheid is om langs de oude boogbrug over de Megalopotamos te rijden en daar het asfalt te verlaten om vervolgens via een grin- en zandweggetje naar de zee te rijden.

Vanhier is het dan slechts 5 minuten lopen over een paar rotsen en een goed begaanbaar pad.

De derde mogelijkheid: neem in Plakias de boot (de rode op de foto) en vaar naar het palmenstrand van Preveli.

Voor reizigers die wat moeite hebben met klimwerk is dat dan de ideale oplossing.

• Wilma

Mooie foto's Harry,

Na veel speur en zoekwerk op internet over Plakias en omgeving, hebben we besloten om er volgend jaar naar toe te gaan.

• tineke

Plakias, de nieuwe haven riching SoudA!