kreta

• marielle

Ga ook eens naar het zuiden! Puur zuid west==prachtig

Paleochora is echt grieks en je kunt er naar het mooiste zalmroze strand van Elafonisie. Wij waren er in mei, het is er dan niet druk en de accomodatie zoek je op de bonnefoi.

Zit je in Platanias huur een auto en rijdt naar het zuiden via Spili (uitstappen, waterbronnen, textiel, idylisch, bergdorpje) door naar mono Preveli. Hier komt een riviertje uit in de zee, prachtig strand….

Iets oostelijker maar zeer de moeite waard: Matala, oude romeinse graven in rosten uitgehouwen, later door de hippies bewoond nu gewoon een prachtige pitoreske baai met slechts 1 souvenierswinkel en lekkere restaurantjes bij een betoverend mooie zonsondergang

• Nina2

Over het algemeen is het zuiden echt veel mooier dan de noordkust, dat ben ik met je eens. Maar ik ben 2 keer in Matala geweest en beide keren vond ik het een toeristencircus. Er werden echt bussen met toeristen uitgeladen en het kleine strandje zat direct helemaal vol.

Daarentegen was de hele zuidkust tot aan het uiterste oosten echt superrustig en overal accomodatie. Veel stranden ( kiezel en zand) en veel rustige verscholen baaien.

Maar tegen niemand zeggen hoor, anders wordt het te druk.

• tineke

Zijn afgelopen zomer een dagje in Palechora geweest, leuk hoor.

Mooi die ruine van een oud fort en het plaatsje als een landtong in zee.

Veel engelsen en Duiters, volgens mij zitter er bijna geen Nederlanders.

Wel een eind rijden ( prachtige nieuwe weg in aanbouw) en geisoleerd gelegen.