Griekse tv -satelite of antenne?

• astrid

Hallo,

ik wil graag de Griekse tv zenders ontvangen, maar ik vind het ook leuk als ik de nederlandse zenders heb. Is dit mogelijk? En wat moet je dan aanschaffen? Kosten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

gr. Astrid

• astrid

O ja, wat ik vergeet: ik woon op Kreta.

gr. Astrid

• GvE

Onder de prikkers zal ook vast iemand zijn die je verder kan helpen.

Of probeer het hier eens…..Ger heeft meerderr hobby's die met griekenland te maken hebben.

Maar hij weet ook alles op het gebied van sateliet en schotels en zal hij je vragen beantwoorden.

http://www.wageral.nl/schotel/schotel.htm

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=634

http://www.wageral.nl/

Succes!

Ger

• K&A

Hallo Astrid

Wij wonen op Kreta in Analipsi, wij hebben de Griekse tv via een normale antenne en we hebben een schotel en een dreambox en daarmee ontvangen we ongeveer de hele wereld inkl alle Nederlandse zendersvoor 10 euro per maand.

wij hebben dit geregeld via een Nederlander die hier woont en daar erg goed in is,

Wij hadden de mazzel dat wij de schotel en de dreambox van vertrekkende Nederlanders hebben kunnen overnemen dat scheelt heel wat eurotjes

De methode die wij hebben vereist wel dat je een telefoonaansluiting en internetverbinding moet hebben want het loopt via internet, anders moet je een abbonnement afsluiten in Nederland en loopt het via de astrasataliet.

Indien je nog meer info wilt hebben stuur je maar een E-mail

Fijne dag verder

Kees

• Henk

Hoi Astrid,

Wij hebben gewoon een flinke schotel op het dak.

Hiermee ontvangen wij alles wat CanalDigital aanbiedt. Het enige wat je moet doen is een abonnement aanvragen op een Nederlands adres. Familie of zo! Kaartje gaat vervolgens naar Kreta. Een basis pakket bij CanalDigital kost zo'n €9,50 per maand. Je koopt hier dan een standaard decoder, kaartje erin en klaar.

Wij wonen in de buurt van Chania en hebben daar een heel goed adres voor de spulletjes. George levert zowat aan alle buitenlanders hier en de service is uitstekend.

Veel kijkplezier met RTL4.

Henk

• Justin

Wij hebben een woning in de buurt van Rethymno. Terplekke in maart 07 een schotel (1.20 m) gekocht voor de Nederlandse zenders, en een hark voor de Griekse zenders . Geinstalleerd en wel voor 350 euro…

Met een canaldigital kaartje (iets meer dan 50 euro per jaar) en een decoder van uit Nederland kunnen we de meeste zenders ontvangen. (sinds kort niet meer de lokale zenders…met een duo blok en een schotel van 3.meter doorsnee zou dat wel weer kunnen maar dat is het me niet waard..)

Meer weten mail maar …

succes..

• astrid

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Maar eerlijk gezegd begint het mij een beetje te duizelen (ik heb er nml. helemaal geen verstand van). Ik denk dat ik daarom maar met en heel eenvoudige antenne begin. Wie weet een goedkoop adresje omgeving Hersonnissos?

gr. Astrid

• Robert

Vraag eens aan sateliet Frans die woont niet ver van daar.

Ben zeker dat wel iemand zijn telefoonnummer heeft hier op het prikbord.

• astrid

Dank je wel. In de toekomst zal ik zeker contact met Frans opnemen, maar voor het moment heb ik besloten het bij een gewone antenne te houden.

gr. Astrid