muggenbeten

• Els

Ik ben net weer terug van een verblijf van twee weken op Kreta. Ik heb erg veel last gehad deze keer van muggen en/of beten van vliegen. Normaal muggenbultje lig ik niet wakker van, hoort erbij, maar deze keer was het heel extreem. Een aantal beten gingen heel erg ontsteken, er kwamen blaren op en het gebied rondom gaf een behoorlijke zwelling te zien en voelde warm aan.

Hebben meer Kreta-gangers wel eens dergelijke allergische reactie gehad?

Heeft iemand de gouden tip voor mij wat ik het beste kan slikken of smeren om te voorkomen dat ik geprikt/gebeten wordt? Voorkomen is in dit geval beter dan genezen.

• aagje

waar was je? wij zijn net 2 weken terug maar ik heb eigenlijk geen mug of vlieg gezien. wij waren in de buurt van mirtos.

• Sandra

Ook net terug van 3 weken Kreta, werd voorheen altijd ‘lek’ gestoken door muggen maar ben ca. 2 weken voor vertrek naar Kreta begonnen met dagelijks vitamine B 100 te slikken, dit zou helpen. En inderdaad, heb nergens last van gehad. 's avonds trouwens ook meestal Autan opgespoten omdat er dan veel muggen rondvlogen buiten en we hadden een anti-muggenstekker in het appartement.

• Mieke

Zo'n reactie als jij beschrijft heb ik gelukkig niet gehad, wel hevige reacties, grote zwellingen die dagenlang jeuken.

Het beste tegen de bulten en de jeuk helpt mij fenistil gel, wat je daar kunt kopen (hier niet, in Duitsland weer wel). Om te voorkomen dat ik gestoken wordt koop ik ook het lokale spul, volgens mij werkt dat het beste: tabletjes voor in de stopcontactapparaatjes voor binnen, een katholspiraal (aansteken) voor buiten en anti-muggenspul met DEET.

Echt gezond is het allemaal niet, maar voor 2 weken per jaar kies ik hier toch maar voor, want het kan echt mijn vakantie verpesten.

• Marian

ik heb dat ook gehad maar dat was niet van muggen maar van een beestje in bed , geen vlo maar en mijt , we hebben het laten onderzoeken ,na twee weken naar een ander appartment gegaan an alles was over , overgens kan het ook nog van een wasmiddel alegie komen , er is een merk op kreta in de handel dat heel slecht voor gevoelige huid is.

muggen hebben we weinig gezien /

• Annelies

Hoi Els

Zag het misschien zo uit? Dan heb je zeer waarschijnlijk een allergie, is het bij mij nl ook. Als je dan gestoken wordt in een warm land, eender door een mug of vliegje, dan krijg je deze reactie.Misschien ben je veel op het strand geweest?

Een allergie hoef je jaren geen last van te hebben en opeens is hij er.Ik heb van mijn arts Xyzal gekregen en ik begin de dag voor vertrek te slikken en heb nergens meer last van, Hopenlijk heb je hier iets aan,

Annelies

• GvE

Els ik zweer bij Thiamine (B1 ) te koop bij elke apotheek voor enkele euro's.

3 maal daags innemen 25 tot 50 mg.

Waardoor de huid een onaangename geur afscheid waar muggen niet graag op af komen.

Voor de mens is die geur niet waarneembaar……..hoogstens kan je aan je plasje de geur van vitamene B1 ruiken.

Ik ga binnenkort weer naar de tropen op vakantie en dat ‘'antimuggen middeltje’' gaat als eerste in mijn koffer!

Het kwam al vaker aan de orde op het prikbord

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1493&i=45846&t=45837

Probeer het een volgende keer maar eens uit.

Groeten,

Gerry

• haarlem

Ook wij zijn net terug van kreta (Chersonissos ).

Wij zijn geweest van de laatste week september tot en met de eerste week van oktober 2008.

En wij werden ook knettergek van die muggen.

ik dacht dat er bij zee geen muggen waren, maar die griekse muggen weten dat niet.

ook vaak en veel gestoken door kleine vliegjes.

Zo erg dat het pus uit de womnden liep.

Nee, NOOIT MEER KRETA

• Els

Allereerst wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de tips. Het middel Fenistil had de plaatselijke huisarts mij ook geadviseerd, daar zit anti-biotica in die de ontsteking te lijf gaat.

Annelies, zo zag het er inderdaad bij mij ook uit en zo had ik er drie op hetzelfde been. Ik ben deze keer helemaal niet op het strand geweest. Wij hebben een huis op Kreta dat ca 3 km van de kust ligt.

Wat jammer Haarlem dat je hierdoor het besluit neemt om nooit meer naar Kreta te gaan. Kreta heeft zo ontzettend veel te bieden. Chersonissos is aardig, maar er zijn nog veel leukere plekjes. Bovendien zitten muggen overal, zelfs in ons kouwe kikkerland. Waarschijnlijk ben jij ook allergisch, das echt pech, maar laat je dat nooit weerhouden om nog eens terug te gaan. Ik ben al zo vaak op Kreta geweest en dit was de eerste keer dat ik zo erg last had van de beten. Mogelijk had het te maken met de omslag van het droge stabiele weer naar iets natter.

In mei/juni ga ik weer naar Kreta en één ding staat vast, Thiamine wordt mijn reisgenoot!

Groet,

Els

• Harry

Muggen zitten (bijna) overal.

Wil je deze toestanden vermijden, dan zul je zelf actie moeten ondernemen.

Het is dus geen fenomeen, dat zich enkel op Kreta voor doet.

In het voorjaar is het nog erger: dan drogen de poelen op !!!!!!!

Neem dus maatregelen ter bescherming.

Ik zweer bij de vliegenmepper en de Thiamine