Bankrekening

• Marjan

Hallo allemaal,

Als ik in Rethymno een (internet)bankrekening open hoe gaat dit dan met het pasje? Hoeveel dagen duurt het en en sturen ze het ( als het te lang duurt) ook naar Nederland?

Groetjes Marjan

• Gradus

Je zult in iedergeval een grieks belastingnummer moeten hebben anders kan je geen rekening openen. Als je er een hebt kun je je pasje na een poosje ophalen bij de bank. Afschriften sturen ligt een beetje aan welke bank je hebt.

• despina

het duurt een dag of 14 voor je pasje op het postkantoor ligt en je pincode wordt er ook heen gestuurd. Eerst moet je naar het belastingkantoor voor je greikse sofinummer, maar als je daar woont heb je dat al.

Je kunt ook internet bankieren aanvagen; duurt ook een dag of 14.

Ik krijg trouwens geen bankafschriften bij de etniki trapeza; wel een bankboekje waar wordt bij- en afgeschreven,

• Xander

Ik zit al jaren bij de National Bank of Greece.

Rekening openen was zo gepiept, het enige dat ik nodig had was mijn Griekse Sofinummer.

Afschriften krijg ik niet, ik heb ook een ouwerwets bankboekje.

Ze hebben ook internetbankieren, dus afschriften heb ik niet nodig.

Binnen een week had ik de spullen voor internetbankieren binnen op mijn Griekse adres.

• Marjan

Ik had begrepen en gelezen dat ik geen Grieks sofinummer nodig heb als ik lid ben van de EU.

Ik woon daar (nog) niet maar heb wel een bankrekening nodig om grond te gaan kopen.

Vraag ik een Sofinummer aan bij het belasingkantoor in Heraklion?

• Xander

Heraklion kan, maar hoeft niet. Je kan naar ieder belastingkantoor gaan.

Ik heb die van mij in Chania gekregen.

• Monique

Mijn bankrekening een jaartje of tien geleden geopend bij de National Bank. Met een bankboekje, maar zonder sofinummer geopend.

Gr, Monique

• Xander

Zonder sofinummer een bankrekening openen lukt je nu niet meer.

• Hetty

Hoihoi

Twee weken wachten is mijn ervaring.

Maar ze hebben ook een nederlandse afdeling, wellicht kan je daar terecht en sturen ze het op.

Succes

• Marilia

Een Nederlandse afdeling bij een Griekse bank? ;)